BMW Seria 1 – facelift
Bavarezii ne anunta ca, o data cu lansarea variantei cu trei portiere, Seria 1 a primit si un facelift. Va lasam ca tema de casa sa descoperiti discretele modificari, dar sa nu va asteptati la premii. Bine, va dam si citeva indicii: spoilerele si stopurile au fost redesenate lejer, iar interiorul a capatat, pe linga materiale noi, un plus la calitate (dedicatie pentru circotasii care nu concep un BMW ieftin).
Cine nu este superficial ar trebui sa se uite sub capota, unde motorul pe benzina de 2,0 litri are acum injectie directa, deci un surplus de 14 CP pentru 118i si 20 CP pentru 120i. Un minus s-a inregistrat la consum, benzinarele fiind acum cu pina la 20% mai economice. Lui 130i nu i s-au administrat steroizi, probabil in asteptarea unui eventual 135i, dar acum consuma doar 8,3 litri/100 km.
Cu exceptia 116i, motorizarile pot fi echipate cu o cutie de viteze automata cu sase trepte, in unele cazuri chiar mai economica decit cea manuala. Oricum, bavarezii s-au intrecut pe ei insisi, folosind multe gaselnite pentru scaderea consumului: un alternator inteligent, care utilizeaza doar energia de la frinare; sistemul start-stop pentru motor (la stationare se taie alimentarea, iar la apasarea ambreiajului motorul este repornit automat), dupa modelul Citroen “stop & go”; condensatorul climatizarii se dezactiveaza automat, servodirectia este electrica, iar pneurile run-flat au un coeficient de frecare redus. In plus, fantele din spoiler sint obturate automat atunci cind nu este nevoie de racirea radiatorului.
Mai asteptati putin pina sa dati iama pe listele de comenzi, mai exact pina la Salonul de la Geneva, cind va avea loc lansarea oficiala. Trebuie sa stiti ca preturile vor creste, dar si dotarile vor fi mai multe (faruri adaptive cu Xenon sau conexiune USB pentru diverse gadgeturi multimedia). Deocamdata, in Germania, un 120i cu trei usi porneste de la 25.100 de euro, in timp ce 130i ajunge la 34.000 de euro. Not bad for a beemer.