Bavarezii ne anunta ca, o data cu lansarea variantei cu trei portiere, Seria 1 a primit si un facelift. Va lasam ca tema de casa sa descoperiti discretele modificari, dar sa nu va asteptati la premii. Bine, va dam si citeva indicii: spoilerele si stopurile au fost redesenate lejer, iar interiorul a capatat, pe linga materiale noi, un plus la calitate (dedicatie pentru circotasii care nu concep un BMW ieftin).
Varianta cu trei usi nu surprinde decit poate prin lipsa motorului mic, de 1,6 litri, semn ca Seria 1 nu tinde neaparat spre titulatura de cel mai putin costisitor BMW. Absenta celei de-a doua perechi de usi inseamna portiere mai mari, iar bancheta din spate poate fi inlocuita optional cu doar doua locuri, despartite printr-un spatiu de depozitare. In rest, aceleasi dimensiuni si aceeasi platforma tehnica, insa cu diferente de 750 de euro – doua usi in minus inseamna, totusi, un BMW ceva mai ieftin.
Cine nu este superficial ar trebui sa se uite sub capota, unde motorul pe benzina de 2,0 litri are acum injectie directa, deci un surplus de 14 CP pentru 118i si 20 CP pentru 120i. Un minus s-a inregistrat la consum, benzinarele fiind acum cu pina la 20% mai economice. Lui 130i nu i s-au administrat steroizi, probabil in asteptarea unui eventual 135i, dar acum consuma doar 8,3 litri/100 km.
Dieselul de 2,0 litri este si el nou, avind putere crescuta: pentru 118d cu 21 CP (ajungind la 143 CP, ca 118i), iar pentru 120d cu 14 CP, devenind, cu 177 CP, mai puternic decit 120i. Este de admirat obsesia bavarezilor pentru jocul cu cifrele.
Cu exceptia 116i, motorizarile pot fi echipate cu o cutie de viteze automata cu sase trepte, in unele cazuri chiar mai economica decit cea manuala. Oricum, bavarezii s-au intrecut pe ei insisi, folosind multe gaselnite pentru scaderea consumului: un alternator inteligent, care utilizeaza doar energia de la frinare; sistemul start-stop pentru motor (la stationare se taie alimentarea, iar la apasarea ambreiajului motorul este repornit automat), dupa modelul Citroen “stop & go”; condensatorul climatizarii se dezactiveaza automat, servodirectia este electrica, iar pneurile run-flat au un coeficient de frecare redus. In plus, fantele din spoiler sint obturate automat atunci cind nu este nevoie de racirea radiatorului.
Ciudat, desi sint cunoscuti ca excelenti motoristi, inginerii au apelat la chestiile astea in loc sa modifice radical motoarele. Oricum, bravo lor, din moment ce 120i, cu 170 CP, consuma in medie doar 6,4 litri/100 km, cu un litru de benzina mai putin ca inainte. Unde sint acum cei care au blamat BMW pentru consumul mare de carburant?
Mai asteptati putin pina sa dati iama pe listele de comenzi, mai exact pina la Salonul de la Geneva, cind va avea loc lansarea oficiala. Trebuie sa stiti ca preturile vor creste, dar si dotarile vor fi mai multe (faruri adaptive cu Xenon sau conexiune USB pentru diverse gadgeturi multimedia). Deocamdata, in Germania, un 120i cu trei usi porneste de la 25.100 de euro, in timp ce 130i ajunge la 34.000 de euro. Not bad for a beemer.