BMW prezintă oficial dieselurile M Performance: M550d, X5 M50d, X6 M50d

Autor: Oraan Mărculescu 26 ian. 2012 Prezentări

BMW M Performance diesel: M550d xDrive, X5 si X6 M50d de pe tare.ro

Până acum, cel mai puternic diesel oferit pe o maşină BMW era „şasele în linie” de 3,0 litri şi 313 CP, montat pe BMW Seria 5 (535d) şi coupe-ul Seria 6 (640d). Pe BMW X5 şi X6 (versiunile xDrive40d), acest motor era ceva mai slab, având 306 CP.

Probabil 300 CP vi se pare o putere suficient de mare pentru un motor diesel, însă bavarezii nu puteau dormi liniştiţi, deoarece concurenţa le afecta orgoliul: Range Rover TDV8 are un diesel V8 de 313 CP, Volkswagen Touareg oferă un V8 TDI şi mai puternic, de 340 CP, iar regele este Audi Q7 V12 TDI, care scoate la raport nu mai puţin de 500 cai putere alimentaţi cu motorină.

BMW M GmbH a dus dieselul de 3,0 litri in 6 cilindri la 381 CP si 740 Nm

Aşa încât BMW s-a pus pe treabă, ceea ce a însemnat şi apariţia unor zvonuri relativ la un BMW M5… diesel. Acum, iată, BMW recunoaşte în mod oficial că a dus o luptă a înarmării în domeniul diesel, rezultatul fiind o gamă M Performance Automobiles, dezvoltată cu aportul departamentului BMW M GmbH.

Exponenţii acestei game sunt BMW Seria 5, în variantele sedan şi Touring, precum şi SUV-urile X5 şi X6, iar indicativul motorizării este 50d. Astfel, în catalogul BMW apar noi logo-uri: M550d xDrive (pentru Seria 5) şi M50d (pentru X5 şi X6). Despre ce este vorba?

Ei bine, specialiştii M GmbH s-au ocupat în mod intensiv de deja reputatul motor diesel în şase cilindri de 3,0 litri şi au reuşit performanţa de a-l duce, graţie tehnologiei TwinPower Turbo, până la o valoare maximă de 381 CP/4.000-4.400 rpm pentru putere, respectiv 740 Nm/2.000-3.000 pentru cuplul motor. Impresionant pentru un motor de numai 3,0 litri, nu-i aşa?

BMW M550d xDrive are un demaraj 0-100 kmh cu doar 0,3 secunde mai slab decat M5

Principalele caracteristici ale acestui motor sunt cele trei turbine (două mai mici şi una mai mare), injecţia directă common-rail cu injectoare piezoelectrice de ultimă generaţie şi presiune de 2.200 bar, un sistem foarte sofisticat de management al motorului, funcţie Auto Start-Stop şi mod ECO PRO.

Motorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte, iar transmisia este integrală xDriv. Meniul tehnic mai cuprinde arcuri şi amortizoare specifice M, prinderi modificate pentru motor, transmisie şi sistemul de suspensii pe caroserie, precum şi alte setări pentru direcţie şi frâne.

Desi are 120 CP mai putin, BMW X5 M50d demareaza la fel de bine ca Audi Q7 V12 TDI

Toate aceste modificări duc la obţinerea unei manevrabilităţi deosebite, iar demarajul 0-100 km/h este specific maşinilor supersport:

  • BMW M550d xDrive Sedan: 4,7 secunde (cu doar 0,3 secunde mai mult decât noul BMW M5!)
  • BMW M550d xDrive Touring: 4,9 secunde
  • BMW X5 M50d: 5,4 secunde (mai bine cu 0,1 secunde decât Audi Q7 V12 TDI, care are cu peste 100 CP mai mult)
  • BMW X6 M50d: 5,3 secunde

La capitolul dotări, modelele diesel din gama M Performance beneficiază de echipări de top, iar logo-urile „M” nu lipsesc de pe schimbător, volan, scaune sau covoraşe, în timp ce exteriorul este garnisit cu accesorii aerodinamice specifice, iar jantele sunt de 19 şi 20 inch.

Preturile pentru modelele diesel M Performance depasesc 80.000 euro

Preţurile de bază în Germania pentru aceste patru modele cu cel mai puternic diesel BMW sunt:

  • BMW M550d xDrive: 80.800 euro
  • BMW M550d xDrive Touring: 83.750 euro
  • BMW X5 M50d: 82.300 euro
  • BMW X6 M50d: 85.800 euro

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide