BMW M4 Cabrio – primele imagini şi informaţii oficiale
Iar ca anunţul să nu fie sec, BMW publică şi primele informaţii oficiale despre noua decapotabilă ce va purta sigla M, alături de un set de imagini cu noul BMW M4 Cabriolet în toată splendoarea sa.
Începem cu începutul şi observăm că sub capotă lucrurile sunt neschimbate faţă de versiunile M3 Sedan şi M4 Coupe. Cum era şi normal, BMW M4 Cabrio îşi trage resursele din acelaşi propulsor de trei litri cu şase cilindri în linie ce livrează 431 CP între 5.500 şi 7.300 de rpm şi un cuplu maxim de 550 Nm, disponibil pe o plajă largă de turaţii, de la 1.850 rpm la 5.500 rpm.
În practică, M4 Cabrio este ceva mai lent decât M3 Sedan şi M4 Coupe, pentru că accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde, respectiv 4,4 secunde echipat opţional cu transmisia cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte dezvoltată de M Motorsport (faţă de 4,3, respectiv 4,1 secunde). Lucru firesc, pentru că M4 Cabrio cântăreşte 1.750 kg. În comparaţie, M4 Coupe are o greutate de 1.497 kg, iar M3 Sedan cântăreşte 1.520 kg.
Plafonul este format din trei părţi de metal şi conform BMW, oferă o izolare fonică ce reduce zgomotul curenţilor de aer cu 2 dB, comparat cu predecesorul său. Acesta are nevoie de puţin peste 20 de secunde pentru a se plia, operaţiune ce poate fi executată până la viteze de 18 km/h.
Cu hardtop-ul pliat, portbagajul oferă un volum de încărcare de 220 de litri, spaţiu ce poate fi extins până la 370 de litri prin ridicarea plafonului. Opţional, clienţii pot alege un sistem de încălzire a gâtului în cazul în care rulează cu plafonul coborât la viteze superioare sau când temperatura de afară este mai scăzută. Deşi nu înţelegem de ce ar vrea cineva să facă asta.