BMW i3 Concept – de la Efficient Dynamics la 100% electric

Autor: Constantin Ciobanu 29 iul. 2011 Prezentări

BMW i3 este un vehicul destinat urbanului.
Designul modelului este caracterizat de noul concept
dezvoltat de BMW – LifeDrive. Practic noul concept reprezintă
mariajul a două concepte distincte Life şi Drive.

Drive

Constructorul german nu renunţă la propulsie nici în cazul
primului model electric. Fiind dezvoltat de la zero, regăsim
aceiaşi soluţie a amplasării bateriilor ca la Nissan Leaf. De aici
rezultă o repartiţie optimă a maselor şi un centru de greutate
extrem de coborât. Pe puntea spate regăsim un motor
electric de 125 kW – 170 CP şi 250 Nm. Din punct de vedere al
performanţelor, i3 are o viteză maximă de 150 km/h, accelerează de
la 0-60 km/h în 3,9 secunde şi ajunge la 100 km/h în 7,9 secunde.
Iar pentru a ajunge de la 80 la 120 km/h are nevoie de 6 secunde.
BMW promite o autonomie în utilizare cuprinsă între 130 şi 160 km
în cazul utilizării zilnice. Dar bavarezii au obţinut o autonomie
de 225 km în cazul unui ciclu conform standardelor
FTP72.

Încărcarea bateriilor se realizează în 6 ore sau
opţional există posibilitatea încărcării într-o oră la o capacitate
de 80%.
BMW a reuşit performanţa de a obţine o masă
relativ mică pentru un vehicul electric, doar 1.250 kg. BMW va
oferi celor care doresc o autonomie mai mare posibilitatea de a
monta pe i3 şi un mic motor termic pentru a ajuta la încărcarea
bateriilor. Micuţul propulsor este conectat la un generator care
are rolul de a încărca bateriile. Propulsorul funcţionează
independent. Această opţiune a fost botezată de BMW – REx.
Datorită experienţei acumulate cu MINI E şi BMW ActiveE, bavarezii
au reuşit crearea unui propulsor cu 40% mai compact. i3 va oferi şi
un mod eco de condus numit ECO PRO, în acest regim autonomia fiind
sensibil mai mare.

De asemenea autonomia poate fi mărită cu până la 20% dacă se
profită de funcţia de încărcare pe perioada de decelerare. În
momentul în care se ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie,
motorul electric acţionează ca un generator, lucru care conduce la
o frână semnificativă. Cei de la BMW susţin că în condiţii de
trafic se poate folosi frâna motorului electric până la 75% din
situaţii. Există şi o poziţie neutră pentru pedala de acceleraţie,
pentru a permite rulare fără consum dar şi fără a activa frâna
regenerativă.

Life

BMW i3 se doreşte a fi primul vehicul electric premium, prin
urmare bavarezii şi-au permis o abordare nouă şi inovativă în ceea
ce priveşte interiorul. Chiar dacă vorbim de un vehicul urban,
ampatamentul de 2.570 mm garantează un spaţiu interior generos
pentru patru persoane, BMW susţine că spaţiul oferit este mult
peste ceea ce oferă un model similar convenţional sau chiar
superior. Interiorul este un cocktail de tehnologie şi materiale
naturale sau care încearcă să inducă această senzaţie. Pielea şi
materialele care îmbracă bordul şi panourile interioare ale uşilor
realizate din fibre naturale doresc ca habitaclul lui i3 să fie o
prelungire a experienţei dintr-o cameră de zi. Aşadar se pune
accentul pe spaţiu, lumină, confort, ergonomie. Faptul că totul
secţiunea Drive este ascunsă sub podea înseamnă că la interior nu
mai există tunel median, avem o podea perfect plană ce permite
accesul în şi din maşină pe oricare parte. Un venicul urban
nu presupune abandonarea detaliilor practice, i3 se laudă cu un
volum al portabagajului de 200 litri.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide