Ca de obicei, bavarezii se mândresc cu insuflarea spiritului sportiv şi a plăcerii de a conduce pe noul model, care adoptă soluţia, deja devenită comună, a propulsiei hibride.Sistemul propus de bavarezi constă dintr-un motor cu ardere internă, două motoare electrice de înaltă performanţă, o baterie de mare capacitate şi o transmisie cu trei angrenaje planetare.
Denumită ECVT (Electrical Continuously Variable Transmission), aceasta permite două moduri de funcţionare ("Two-Mode"), unul pentru regimuri şi sarcini mici şi medii, iar celălalt pentru demarajele şi reprizele în forţă, care favorizează exploatarea cuplului maxim la întreaga capacitate. Sistemul electronic de control gestionează, în mod inteligent, alegerea rapoartelor cutiei de viteze pentru obţinerea unui consum cât mai redus al motorului termic şi, de asemenea, comandă funcţionarea motoarelor electrice, dintre care unul preia rolul de generator, folosind energia motorului termic pentru a încărca bateria (care profită şi de recuperarea energiei la frânare).
Graţie acestui sistem hibrid, consumul scade cu până la 20% faţă de propulsia cu un motor termic normal, iar, faţă de concurenţă, sistemul se laudă cu gabaritul şi masa mai reduse pentru motoarele electrice şi baterie. O particularitate a conceptului este că, atunci când este propulsat doar electric, la exterior se aprind nişte leduri albastre, plasate în spate şi pe laterale, care pun în evidenţă logo-ul ActiveHybrid. În plus, faţă de X6 Concept, garda la sol este coborâtă, iar spoilerele modificate, conferindu-i acestui concept hibrid un plus de 20 mm la lungime.
X6 ActiveXybrid Concept este, practic, primul rezultat bavarez al alianţei Global Hybrid Cooperation, din care mai fac parte General Motors şi DaimlerChrysler, sistemul fiind proiectat la centrul din Troy, Michigan.