BMW Alpina B5 Bi-Turbo
Tocmai ieri BMW a anunţat că a terminat producţia lui BMW M5 E60
şi astăzi tunerul de casă Alpina anunţă noul Alpina B5 Bi-Turbo, un
model care se poate compara în performanţe cu fostul vârf de gamă
al generaţiei E60. Diferenţa majoră este că B5 vine cu un propulsor
V8 specific Alpina şi preluat de la B7, în timp ce precedentul M5
avea un V10. Dar ambele modele dezvoltă 507 CP şi ating 100
km/h în acelaşi timp 4,7 secunde. Datorită tehnologiei
Bi-Turbo B5 stă mai bine la capitolul cuplu, dezvoltând 700 Nm.
De asemenea,
ţinuta de drum este mai cursivă, B5 Bi-Turbo livrându-şi puterea
prin excelenta transmisie ZF cu 8 rapoarte. În plus, datorită
multitudinilor treptelor şi a cuplului uriaş chiar la turaţii
foarte mici, noul B5 este capabil de a atinge un consum
mediu de 10,8 litri la 100 km/h, adică o valoare
comparabilă cu a lui 550i, model care are 100 CP mai puţini.
Probabil trebuie să rulezi cu soacra care are rău de maşină în
dreapta ca să îl atingi, dar sună bine să spui că a ta consum în
jur de 10, deşi ai 500 CP.
Deşi este un
model foarte sportiv, Alpina nu a vrut să sacrifice confortul din
reţetă şi suspensia împacă foarte bine ţinuta fermă cu
asigurarea unei călătorii cât mai line pentru ocupanţi.
Asta chiar în condiţiile în care B5 rulează pe jante de 20 inch
Alpina Classic, încălţate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport. În
situaţiile în care limuzina trebuie să îmbrăţişeze şoseaua, prin
trecerea din modul Confort, la cel Sport sau Sport+ sistemul
Variable Damper Control întăreşte amortizoarele cât este nevoie
pentru a nu dezamăgi la limită.
Designul este
tipic Alpina cu acel spoiler foarte evazat în mijlocul căruia
tronează logo-ul tunerului de casă BMW, cele patru evacuări şi
eleronul ascuţit. Dar spre deosebire de generaţia precedentă, acest
model este mult mai elegant. În interior, intervenţiile sunt la fel
în nota obişnuită Alpina, pielea LAVALINA cusută manual şi lemnul
de mirt făcând casă bună. Un detaliu de efect este reprezentat de
ceasurile cu LED-uri care aduc o notă high-tech, neregăsită la
Seria 5 standard.
Despre preţ nu
ştim încă nimic, dar este de aşteptat să fie mai mic decât al lui
BMW M5 F10, care se anunţă considerabil mai potent faţă de
precedenta generaţie şi implicit şi faţă de Alpina B5
Bi-Turbo.Premiera va avea loc la Salonul Auto de la
Paris 2010.