Berlina chinezească de 200 CP: Riich G5 TGDI
gândeşti în primul rând la o maşină sport, un coupe sau un hot
hatch compact. Însă maşina de 200 CP a chinezilor, Riich G5
TGDI, este un sedan aproape banal, care disimulează prea
bine performanţele de care este capabil.
De la început trebuie remarcat faptul că Riich G5 TGDI a
fost concepută în colaborare cu specialiştii de la Lotus
Engineering, iar testele preliminare s-au desfăşurat chiar
pe circuitul de la Nurburgring. Iar acum, maşina este gata pentru
producţia de serie.
Motoul TGDI este un 2,0 litri alimentat nu cu motorină (cum ar
putea să vă inducă în eroare literele „T”, „D” şi „I”), ci cu
benzină – indicativul motorului provine de la Turbocharged
Gasoline Direct Injection (injecţie directă de benzină +
turboalimentare). Puterea motorului este de 196 CP, iar cutia de
viteze este una manuală cu 6 trepte, ceea ce doreşte să sublineze
încă o dată caracterul sportiv al lui Riich G5.
Riich G5 va fi oferită ca o ediţie specială dedicată
Campionatului Mondial de Fotbal, care
va beneficia de un nivel foarte bogat de echipare: calandru cromat,
jante din aliaj, sistem audio cu 8 difuzoare şi subwoofer,
tapiţerie din piele, scaune cu încălzire, senzori de parcare, de
ploaie şi pentru faruri.
Preţul în China: 140.000 yuan (aproximativ 16.600
euro). Prin urmare, Riich G5 doreşte să fie un semnal de
genul „nu ne lăsăm intimidaţi de maşinile performante din import”.
Deocamdată, nu trebuie să ne fie teamă, nici europenilor, nici
americanilor, deoarece nu există planuri de export pentru Riich G5
TGDI. Deocamdată.