Audi TT Roadster

Autor: Andrei Nan 29 nov. 2006 Prezentări

Caroseria noului model TT Roadster este construită în
proporţie de 58% din aluminiu, restul fiind oţel. Această mixtură
şi proporţiile compacte conferă automobilului o masă relativ
scăzută. Astfel, varianta cu motorul de bază înregistrează 1.295
kg, iar varianta de top cu tracţiune integrală 1.470 kg. Datorită
arhitecturii constructive compozite, inginerii de la Audi au reuşit
să obţină o distribuţie bună a greutpţtii lui TT Roadster pe cele
două axe, componentele din oţel fiind amplasate preponderent în
zona posterioară a structurii caroseriei.

Aspectul primei generaţii este păstrat de linia mediană dreaptă şi
de partea posterioară a maşinii. Cele două zone crează un aspect
dinamic, acesta fiind accentuat de aripile roţilor.

Stopurile dispun de reflectoare tubulare care par a fi suspendate
în interior, iar ţevile de eşapament, împreună cu difuzorul
posterior, formează o imagine care inspiră putere. Similar
versiunii Coupe, TT Roadster dispune de un mic eleron acţionat
electric, care se ridică automat la viteze de peste 120 km/h şi
creşte astfel forţa de apăsare, conferind un comportament dinamic
superior.

Urmând tradiţia Audi, noul TT Roadster beneficiază de un
plafon textil, avantajele folosirii unui astfel de acoperiş fiind
păstrarea unei greutăţi reduse în comparaţie cu un hardtop. Plus că
spaţiul necesar pentru „depozitarea” unui softtop este mult mai
redus, oferind astfel un plus de volum portbagajului.

La versiunea de bază, operaţia de capotare sau decapotare se face
manual prin intermediul unui mecanism care dispune de o fixare
centrală a acoperişului. Pentru varianta de top, constructorul
german a implementat un sistem automat de pliere a softtop-ului,
care necesită doar 12 secunde pentru a-şi îndeplini funcţia
constructivă.

Interiorul este dominat de un aer sportiv dat de cele două scaune
profilate, de volanul cu formă specială, aplatizat la partea
inferioară, similar cu cel al lui R8, dar şi de pedalierul din
aluminiu care nu poate să lipsească din repertoriul unei maşini cu
pretenţii sportive.

Propulsia este asigurată fie de un motor de 2,0 litri TFSI
în patru cilindri, fie de un V6 de 3,2 litri. În funcţie de
varianta de motorizare aleasă, tracţiunea se va face pe puntea faţă
pentru motorizarea mică sau pe ambele punţi pentru V6, fiind vorba
despre cunoscuta transmisie integrală quattro.

Graţie tehnologiei TFSI, motorul de 2,0 litri oferă o putere de 200
CP la 5.100 rpm şi un cuplu de 280 Nm disponibil pe o plajă de
turaţie cuprinsă între 1.800 şi 5.000 rpm. Standard, motorul este
cuplat la o cutie manuală cu şase viteze, iar opţional există o
cutie de viteze automată S-tronic. Cu această cutie de viteze, TT
Roadster 2,0 TFSI accelerează de la 0-100 km/h în numai 6,5 secunde
şi atinge o viteză maximă de 237 km/h în condiţiile unui consum
mediu de 7,8 l/100 km.

Vârful de lance, adică motorul de 3,2 litri dezvoltă 250 CP la
6.300 rpm şi un cuplu maxim de 320 Nm între 2.500 şi 3.000 rpm.
Aceste performanţe se traduc printr-un sprint de la 0 la 100 km/h
în 5,9 secunde în cazul cutie de viteze S- tronic, timp care
devinde mai lent cu 0,2 secunde prin utilizarea cutiei
manuale.

Noul Audi TT Roadster va fi comercializat în România din primavara
lui 2007, comenzile putând fi primite de către concesionari înainte
de sfârşitul anului curent. În varianta 2.0 TFSI, TT Roadster va
costa 37.589 euro, iar 3.2 quattro va porni de la 45.176 euro cu
toate taxele incluse.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide