Se pare că la standul Audi vom vedea mai multe variaţii
pe tema lui Audi R8. Una va fi misteriosul R8 electric,
cunoscut drept e-tron, iar cealaltă va fi Audi R8 Spyder
versiunea pe care toată lumea o anticipa. De fapt, după atâtea poze
spion şi reinterpretări neoficiale, Audi R8 Spyder arată aşa cum ne
imaginam. Singurul lucru pe care nu îl ştiam este că acesta
va fi un derivat din versiunea V10 FSI, nefiind disponibil
ca şi alternativă cu un motor V8.
Decapitarea acoperişului a necesitat ranforsări adiţionale, care
au mărit destul de mult masa şi care ar decădea un eventual V8
Spyder din titulatura de supercar. Astfel R8 Spyder este mai greu
cu 216 kg, cântărind în jur de 1.720 de litri. Pare mult, dar
greutatea este compensată de cei 525 CP şi de cuplu de 530 Nm,
cifre care fac ca acceleraţia să fie deopotrivă impresionantă, 4.1
secunde pentru a atinge 100 km/h. Viteza maximă cu acoperişul
ridicat este de 313 km/h, iar consumul mediiu se prefigurează la
14,8 litri.
De asemenea, putem să observăm cu Audi R8 Spyder este
mult mai cuminte decât versiunea cu acoperiş rigid,
datorită dispariţie „lamelor” de pe lateral, un element trademark
pentru Audi R8. În locul acestora există nişte prize de aer simple,
dar indispensabile pentru ventilarea motorului V8. Aceste prime
imagini ne oferă o perspectivă asupra acoperişului textil şi putem
spune că R8 Spyder arată cel mai bine cu „pletele în vânt”.
Preţul oficial pentru acest model, prezentat oficial în cadrul
Salonului de la
Frankfurt, va fi de 156.400 de euro.