Audi R8 facelift 2012 – IMAGINI ŞI DETALII OFICIALE
http://cache.tare.ro/500f90f41d9df/videoplayer.swf?key=761b9640487deff728e62d1923d69f8e
Audi R8 facelift de pe tare.ro
Audi R8 este primul supercar cu motor central al germanilor din Ingolstadt, iar în cei 5 ani de carieră de până acum R8 a fost vândut în 20.000 de exemplare, un număr lăudabil dacă ne gândim că vorbim de o maşină cu preţuri de peste 100.000 euro, văr bun cu Lamborghini Gallardo.
Timpul trece, iar noile evoluţii în materie de design Audi făceau R8 să îmbătrânească rapid. Aşa încât faceliftul vine cu o imagine mai proaspătă, partea frontală a maşinii fiind dominată de farurile cu tehnologie LED, care îi conferă atât un aer high-tech, dar şi un individualism puternic.
Dacă înainte forma rotunjită a blocurilor optice era subliniată în partea inferioară de o ”centură” de LED-uri, acum forma generală a renunţat la curburi, iar forma bagheteor LED îi imprimă lui Audi R8 un aer mai agresiv. Efectul este de apreciat, dat fiind că designerii nu au apelat la modificări substanţiale, fantele laterale având doar colţurile uşor rotunjite, în rest rămânând la fel de generoase.
În spate, faceliftul lui Audi R8 aduce tot modificări mici, dar de mare efect: amenajarea interioară a stopurilor este mult mai sofisticată, beneficiind, evident, tot de tehnologie LED, iar fantele de sub ele au acum câte trei lamele orizontale, nu doar două, ca înainte. Şi încă un detaliu: cele două evacuări sunt acum rotunde, nu ovoidale, stilul mai simplist însemnând un efect sportiv mai pronunţat.
În rest, maşina rămâne neschimbată, părând, la fel ca şi până acum, făcută din două bucăţi, graţie ideii interesante a panourilor laterale cu o culoare diferită, în spatele portierelor. Doar jantele noi, precum şi noile culori pentru caroserie (Ibis White sau Brilliant Red) sunt semne suplimentare ale faceliftului de 2012.
Totuşi, o dată cu acest facelift gama Audi R8 se îmbogăţeşte cu o nouă versiune de top: Audi R8 V10 plus. Vizual, aceasta se diferenţiază prin echiparea caroseriei cu accesorii aerodinamice din fibră de carbon (care sunt doar opţionale pe celelalte variante), precum şi prin fantele laterale de aerisire mai generoase sau jantele sport cu un design specific. De asemenea, pe Audi R8 V10 plus se oferă opţional şi culori mate pentru caroserie.
Din punct de vedere tehnic, oferta de motoare este alcătuită din aceleaşi două propulsoare: un V8 de 4.163 cmc cu 430 CP şi 430 Nm (0-100 km/h în 4,3 secunde cu cutia S-tronic) şi un V10 de 5.204 cmc având 525 CP şi un cuplu maxim de 530 Nm (0-100 km/h în 3,6 secunde cu cutia S-tronic).
În versiunea R8 V10 plus, propulsorul cu 10 cilindri oferă încă 25 CP, puterea maximă a maşinii ajungând la 550 CP, în timp ce cuplul maxim este îmbunătăţit cu 10 Nm. Demarajul 0-100 km/h este mai bun doar cu 0,1 secunde faţă de R8 V10 normal, fiind de 3,5 secunde, dar indicativul ”plus” aduce setări mai sportive pentru suspensie, direcţie şi sistemul de frânare (discurile ceramice sunt standard pe R8 V10 plus).
Opţională pe versiunea V8, dar standard pe V10, cutia automată secvenţială S-tronic, având 7 trepte şi dublu-ambreiaj a fost reproiectată, fiind mai uşoară şi mai compactă, dar şi mai eficientă la schimbarea treptelor. Şoferul are la dispoziţie atât un mod Sport, pentru o schimbare mai agresivă a treptelor, precum şi un sistem Launch Control, în timp ce puntea spate beneficiază de un diferenţial blocabil mecanic. Evident, Audi R8 nu renunţă la sistemul de tracţiune integrală quattro.
Interiorul lui Audi R8 facelift rămâne neschimbat ca layout general, designerii umblând doar la detalii, cum ar fi indicatoarele de bord, displayul de pe consola centrală şi sistemul multimedia sau diversele ornamente interioare, cu accent pe inserţiile din fibră de carbon. Faţă de versiunea Spyder, R8 Coupe plusează cu un spaţiu de depozitare suplimentar în spatele scaunelor, având 90 de litri, care se adaugă portbagajului de sub capota faţă, de 100 litri.
Preţul de bază pentru Audi R8 V8 Coupe facelift este de 113.500 euro, în timp ce varianta Spyder pleacă de la 124.800 euro. R8 V10 este mai scump, pornind de la 154.600 euro pentru coupe, respectiv 165.900 euro pentru Spyder, în timp ce varianta de top Audi R8 V10 plus costă nu mai puţin de 173.200 euro. Audi R8 facelift urmează să ajungă în showroomuri chiar de la finalul acestui an, după consumarea premierei mondiale de la Salonul Auto Paris 2012.