Audi Q5 – Info şi poze oficiale!
Principalii concurenţi ai lui Audi Q5 în segmentul SUV-urilor compacte premium sunt (cel mai vechi – a apărut în 2003 şi a suferit un facelift în 2007), (lansat concomitent cu Audi Q5 la ) şi (apărut în acest an). Audi Q5 are ampatamentul cel mai mare, precum şi capacitatea cea mai mare a portbagajului. Lungimea are aceeaşi valoare cu a modelului suedez, însă Audi Q5 îşi depăşeşte rivalii germani.
Lungime | [mm] | 4.630 | 4.570 | 4.530 | 4.630 |
Lăţime | [mm] | 1.880 | 1.853 | 1.840 | 1.890 |
Înălţime | [mm] | 1.650 | 1.675 | 1.690 | 1.675 |
Ampatament | [mm] | 2.810 | 2.795 | 2.755 | 2.774 |
Portbagaj (min/max) | [litri] | 540 / 1.560 | 480 / 1.560 | 450 / 1.550 | 495 / nec. |
În ce priveşte motorizările, BMW X3 oferă paleta cea mai largă, beneficiind şi de cel mai puternic diesel: 286 CP. Mercedes GLK propune motorizări pe benzină de top, în configuraţie V6, pentru toate propulsoarele, atât pe benzină, cât şi diesel, fiind oferită standard cutia de viteze automată cu 7 trepte. Volvo XC60 are, deocamdată, un singur motor pe benzină, cel mai puternic faţă de concurenţă. Audi Q5 se situează bine faţă de principalii săi competitori, cel mai puternic motor fiind, deocamdată, common rail-ul V6 de 3,0 litri şi 240 CP.
Audi Q5 | 2.0 TFSI | 1.984 | 211 | 7,2 | 222 | 8,5 | nec. |
2.0 TDI | 1.968 | 170 | 9,2 | 204 | 6,7 | nec. | |
3.0 TDI | 2.967 | 240 | 6,5 | 225 | 7,7 | nec. | |
BMW X3 | 2.0i | 1.995 | 150 | 11,5 | 198 | 9 | 215 |
2.5si | 2.497 | 218 | 8,5 | 210 | 9,3 | 224 | |
3.0si | 2.996 | 272 | 7,2 | 210 | 9,5 | 229 | |
2.0d | 1.995 | 177 | 8,9 | 206 | 6,5 | 172 | |
3.0d | 2.993 | 218 | 7,4 | 210 | 7,4 | 196 | |
3.0sd | 2.993 | 286 | 6,4 | 240 | 7,8 | 208 | |
Mercedes GLK | 280 | 2.996 | 231 | 7,6 | 210 | 10,2 | nec. |
350 | 3.498 | 272 | 6,7 | 230 | 10,4 | nec. | |
220 CDI | 2.148 | 170 | 8,8 | 205 | 6,9 | 183 | |
320 CDI | 2.987 | 224 | 7,5 | 220 | 7,9 | nec. | |
Volvo XC60 | T6 | 2.953 | 286 | 7,5 | 210 | nec. | nec. |
2.4D | 2.401 | 163 | 10,5 | 195 | nec. | nec. | |
D5 | 2.401 | 185 | 9,5 | 205 | nec. | nec. |
Audi Q5 poate fi oferit în două cu două pachete exterioare: "S-Line" face maşina să arate mai dinamic, în timp ce "Offroad-Style" este dedicat celor care apreciază spiritul tot-teren, beneficiind de protecţii suplimentare în partea inferioară şi jante de 19" cu design specific.
Motorizările diesel se laudă, în primul rând, cu un consum redus: 6,7 l/100 km pentru 2.0 TDI, respectiv 7,7 l/100 km pentru 3.0 TDI – valori datorate şi unui coeficient aerodinamic de numai 0,33, masa fiind menţinută la cote mai reduse prin utilizarea aluminiului, de exemplu pentru capota motorului şi hayon. Amatorii de performanţă vor degusta cei 240 CP şi 500 Nm ai motorului 3.0 TDI, ceea ce se traduce în 6,5 s pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă de 225 km/h. Dieselul mai mic este capabil de o viteză maximă de 204 km/h, iar demarajul 0-100 km/h durează 9,5 s.
Mai sunt disponibile dotări precum "Audi Lane Assist" (avertizarea la depăşirea involuntară a benzii – faţă de Citroen, apre o vibraţie în volan, nu în scaun), "Audi Side Assist" (sistemul de detectare a vehiculelor din unghiul mort) sau "Adaptive Cruise Control" (un cruise control care adaptează viteza faţă de a vehiculului din faţă). În ce priveşte confortul, se poate opta pentru "Audi Parking System Advanced" (senzori de parcare şi cameră pentru mersul înapoi), scaune faţă cu acţionare electrică şi funcţie de masaj, conexiune Bluetooth, sistemul multimedia "Bang & Oluffsen", cu TV, DVD şi conexiune iPod, iar sistemul de navigaţie de top conţine un monitor de înaltă definiţie, care afişează hărţile în format 3D.
În ce priveşte mecanica, Audi Q5 beneficiază de transmisie quattro (cu diferenţial Torsen) şi, opţional, de o cutie de viteze automată cu 7 trepte şi dublu ambreiaj. Platforma tehnică provite de la Audi A4, cu modificări în ce priveşte poziţionarea motoarelor, iar elementele suspensiei multilink sunt din aluminiu. Tot de la Audi A4 a fost preluat sistemul "Audi Drive Select", de la care se poate comanda varierea raspunsului la acceleraţie, demultiplicarea direcţiei, modul de funcţionare a cutiei de viteze automate şi tăria spuspensiei. Există trei programe de setare a acestor funcţii ("Confort", "Automatic", "Dynamic"), controlate de către şofer prin intermediul centralei MMI.
Preţurile pentru Europa încă nu se ştiu, dar se estimează că vor fi la nivelul lui (lansat oficial tot cu ocazia salonului chinezesc). Printre principalii concurenţi ai noului Audi Q5 se vor număra , sau .