Audi atacă salonul de la Frankfurt cu divizia de ”S”-uri
Audi S8 deşi va debuta la Frankfurt va ajunge în showroom-uri abia în primăvara lui 2012. Audi aplică aceiaşi politică a downsize-ului în privinţa motorizării şi pentru S8. Sub capotă avem acelaşi propulsor de la S6 şi S7. Acelaşi propulsor în linii mari pentru că pe S8 acesta dezvoltă 520 CP şi 650 Nm. Cuplul motor este constantant între 1.700 rpm şi 5.500 rpm. Din punct de vedere al performanţelor S8 impresionează în mod cert. Viteza maximă evident este limitată la 250 km/h dar sprintul până la 100 km/h se realizează în 4,2 secunde. Impresionant pentru un automobil cu o masă de 1.975 kg. Consumul mediu este de doar 10,2 litri, cu trei litri mai puţin decât la vechea generaţie. Evident sistemul care taie alimentarea a patru cilindri este prezent, precum şi restul sistemelor din dotarea lui S6 şi S7.
Audi S8 este echipat cu o cutie automată S Tronic cu 8 trepte. Limuzina germană vineîn dotarea standard şi cu diferenţialul pentru puntea spate. S8 impresionează prin sistemul de frânare cu discuri ventilate de 400 mm pe faţă şi 365 mm pe spate. Opţional vor fi oferite şi discurile ceramice care sunt fiecare mai uşoare cu aproximativ 5 kg. Din punct de vedere al interiorului, S8 va fi un regal. Audi promite că tot ce se numeşte opţional pentru gama A8 va fi dotare de serie pentru S8. Aşadar clienţii de S8 se vor bucura şi de performanţele sistemului audio Bang & Olufsen Advanced Sound System care are o putere de 1.400 watt şi 19 incinte.
Pentru Audi este o premieră prezentarea a trei modele „S” în acelaşi timp. Primul pe listă este Audi S6, în versiunea sedan şi avant. S6 se laudă cu un propulsor TFSI V8 twin-turbo care dezvoltă 420 CP şi un cuplu motor de 550 Nm care este disponibil de la 1.400 rpm până la 5.300 rpm. Pentru S6 vorbim de un downsize considerabil în ceea ce priveşte propulsorul. Vechea generaţie avea sub capotă un propulsor V10 aspirat de 5.2 litri. Noul propulsor oferă cu 15 CP mai puţin decât vechiul agregat dar cu 10 Nm mai mult. Totuşi de la 0-100 km/h noul model este mai rapid cu 0,5 secunde, acesta având nevoie de 4,8 secunde (4,9 sec pentru Avant). Evident viteza maximă este limitată la 250 km/h. Noul S6 se laudă cu un consum cu până la 25% mai mic decât al vechii generaţii, valoarea medie comunicată de Audi fiind de 9,7 litri.
Pentru a obţine această valoare S6 este echipat cu sistemul start/ stop, dar vine şi cu un sistem denumit „cylinder on demand”. Sistem care atunci când sesizează că propulsorul nu este în sarcină comandă tăierea alimentării la patru cilindri. Evident vorbim despre tracţiune integrală pentru S6, iar puterea este trimisă spre cele patru roţi prin intermediul unei cutii S Tronic cu şapte trepte. Sistemul Quattro utilizează un diferenţial central autoblocant, şi poate fi echipat opţional cu un diferenţial cu alunecare limitată pentru puntea spate. S6 vine în echiparea standard cu suspensia sport adaptivă. Standard modelul vine echipat cu discuri de frână ventilate faţă/ spate, dar poate fi echipat opţional şi cu discuri ceramice.
Audi a dezvoltat pentru S6 şi un sistem de atenuare a zgomotului interior. Acesta se numeşte Active Noise Cancellation (ANC) şi utilizează patru microfoane instalate în habitaclu pentru a analiza nifelul şi felul zgomotelor prezente în interior. Sunetele detectate sunt analizate de un computer, apoi prin incintele acustice ale sistemului audio sunt generate sunete care să anuleze zgomotele dizgraţioase detectate. Interiorul este personalizat în spiritul „S”. Nu lipsesc ornamentele din carbon, scaune sport superbe şi materiale de top. Evident există o listă bogată de opţionale dar echiparea de bază pentru S6 va fi extrem de generoasă. Audi S7 din punct de vedere tehnic este identic cu S6, acelaşi propulsor, aceleaşi valori ale puterii şi cuplului motor. S7 ajunge la 100 km/h în 4,9 secunde, acelaşi timp pe care îl obţine şi S6 Avant.