Audi A8 – noua limuzină Audi
Audi A8 este noua navă amiral de la Audi şi probabil cel mai luxos
Audi construit vreodată. Această somptuoasă limuzină vine
cu un look mai agresiv, cu o grilă mult mai bine profilată, şi cu
poziţii cu LED-uri foarte pătrunzătoare, acestea fiind şi
ideea centrală în campania de teasing întreprinsă de Audi. Maşina,
aşa cum spun cei de la Audi, este caracterizată de inovativitate,
atât din punct de vedere tehnologic, dar mai ales din punct de
vedere al designului, designer-ul şef spunând că inspiraţia
principală a provenit de la lumină.
Dar designul nu a însemnat sacrificarea funcţionalităţii, acesta
fiind considerată la fel de imporatntă pentru echipa de design care
a trasat acest model. Deocamdată a fost lansat modelul cu
ampatament normal, LWB va apărea la anul. Conform Audi,
acest model va fi profilat mai mult ca un „driver’s car” decât ca
un automobil care cere neapărat un şofer. Noul model este mai mare,
având o lungime mai mare cu 9 cm, este mai lat cu 6 centimetri,
având totodată un plus de 6 cm şi la ampatament. Interiorul aduce
sacune cu reglaje pe 12 direcţii (sau 22 în cazul pachetului
Confort), ventilate pe trei niveluri, piele în diverse nuanţe şi
texturi şi mai multe timpuri de lemn pentru finisaje, plus un
interesant nivel deiluminare care dă un aer high-tech
habitaclului,
de gamă este Audi A8 V8, cu un motor de 4.2 litri FSI, ce dezvoltă
372 CP şi un cuplu de 450 Nm, motorul fiind cuplat la o cutie
automată cu 8 rapoarte. Astfel, acest model poate atinge
100 km/h în 5,7 secunde. Tracţiunea integrală este standard la
această versiune, şi opţional se poate alege şi un diferenţial. Cu
toate că are prestaţii aerodinamice mai bune, Audi spune despre
noul model că este mai economic cu 15% decât predecesorul, fiind
încă un pas făcut în spiritul ecologiei.
Cel mai puternic Diesel va fi tot un V8 de 4.2 litri ce dezvoltă
350 CP, care oferă modelului un caracter chiar mai sportiv, fiind
capabil să ducă limuzina la 100 km/h în 5.5 secunde. Celălalt motor
este cel de 3.0 litri TDI de 204 respectiv 270 CP, un motor a căuri
principală virtute este economia de combustibil., cea mai mică
motorizare reuşind un consum mediu de 6 litri la 100 km,
parcurşi.
Audi A8 înseamnă, de asemenea, şi o etalare de cele mai noi
tehnologii, şoferul putând selecta setările supensiei, ale
direcţiei, transmisie, minuţiozitatea nemţească mergând până chiar
la configurarea unghiurilor farurilor adaptive. În plus acest model
vine cu cruise control adaptiv, night vision cu detectare termică,
lane assist, şi frânare de urgenţă automată.
O altă mare premieră pe un model de lux esteinterfaţa MMI cu
ecran tactil, care recunoaşte scrisul de mână, facilitând mult
navigarea printre funcţiile sale. La capitolul sonorizări Audi se
laudă cu introducerea unui sistem audio Bang & Olufsen
de 1.400 watt, emişi de numai puţin de 19 difuzoare.
Preţurile noului model vor fi dezvăluite de abia în 2010.