03.03.2009 (14:20): UPDATE FOTO OFICIALE – intră în galeria multimedia
03.03.2009: UPDATE FOTO LIVE GENEVA 2009
PRIMELE POZE LIVE CU NOUL AUDI A4 ALLROAD surprinse de Promotor.ro în direct din standul Audi la Geneva 2009!
18.02.2009:
UPDATE FOTO
15.02.2009:
După ce pozele spion cu noul Audi A4 Allroad au apărut pe internet, chiar ne întrebam ce poate să aducă nou Audi A4 Allroad într-un peisaj dominat de SUV-uri şi diverse alte crossover-uri. Şi dacă este nevoie de aşa ceva pe piaţă.
Ei bine, primele informaţii oficiale sunt suficient de grăitoare: un Audi A4 Avant cu "îmbrăcăminte" de crossover, la fel ca fratele mai mare Audi A6 Allroad, dar mai ieftin decât acesta (nu ştim, deocamdată, cu cât mai ieftin). Ştim, însă, că este vorba de cunoscutul sistem quattro, combinat cu modificarea înălţimii la sol – garda la sol este acum de 180 mm, iar maşina este cu 6 cm mai înaltă decât restul gamei Audi A4.
Jantele din aliaj pornesc de la 17 inch în dimensiuni, iar diferenţele faţă de un Audi A4 Avant normal mai înseamnă, pe lângă protecţiile de plastic din partea inferioară, şi adoptarea unor alte bare de amarare pe acoperiş sau integrarea în spoilere a unor mici scuturi, cu rol estetic.
Motorizările disponibile pentru noul Audi A4 Allroad vor fi trei: una pe benzină (2,0 TFSI de 211 CP) şi două diesel common-rail (2,0 TDI de 170 CP, respectiv 3,0 TDI de 239 CP). Motoarele peste 200 CP vor beneficia de cutie de viteze automată cu 7 trepte S-tronic, în timp ce dieselul de 170 CP va avea dreptul la una manuală cu şase trepte.
Cel mai mic consum mediu îl va avea, normal, motorul diesel 2,0 TDI (6,4 litri/100 km), în timp ce dieselul 3,0 TDI se laudă cu acceleraţia cea mai bună (6,4 secunde până la 100 km/h). La interior, modificări majore faţă de restul gamei Audi A4 nu există, particularitatea lui Audi A4 Allroad fiind inscripţia "Allroad" din interior şi opţiunea unei tapiţerii speciale.
Faţă de Audi A6 Allroad, fratele mai mic nu beneficiază de opţiunea suspensiei reglabile electronic, nici de posibilitatea montării unui reductor. Sistemul quattro este acelaşi de pe gama A4, având un raport de transmitere a cuplului faţă/spate de 60-40, cu posibilitatea varierii cu până la 25% a proporţiei pe punţi. Sistemul de control al stabilităţii a fost setat astfel încât detectează rularea în afara asfaltului, permiţând într-o mică măsură deraparea roţilor pentru ca maşina să nu rămână blocată în noroaie sau zăpadă.
Audi A4 Allroad nu va fi singur pe piaţă: tot la Geneva 2009 va apărea Saab 9-3X, iar pe piaţă mai există Volvo XC70, dar şi Skoda Octavia Scout.