Atenţie, Sandero! Chinezii lansează noul BYD G3R
Noul model BYD G3R, lansat în premieră mondială de către chinezi
la salonul auto al finalului de 2010 de la Guangzhou, este,
practic, un facelift destul de pronunţat al modelului BYD F3, un
model care seamănă izbitor de mult cu precedenta generaţie Toyota
Corolla.
BYD G3R este, practic, versiunea hatchback în 5 uşi a
sedanului F3, un ochi avizat remarcând imediat o
similitudine cu… Chevrolet Lacetti. Totuşi, partea frontală este
mult diferită şi, am putea spune, chiar reuşeşte să impună un
oarecare respect, farurile având un design reuşit, iar grila fiind
cromată.
Spatele, însă, mizează pe stopuri foarte puţin modificate faţă
de Lacetti, hayonul fiind garnisit cu o bandă cromată, pentru a
încerca să impună o notă distinctivă. Per total, vorbim de
o compactă decentă, dar care e o evoluţie serioasă faţă de
precedentul BYD F3.
Interiorul lui BYD G3R reuşeşte să fie, totuşi, foarte
diferit de al lui Lacetti, dar aduce modificări importante
şi faţă de modelul precedent, BYD F3. Deşi nu frapeazî prin nimic
în mod special, planşa de bord anunţă o ergonomie bună şi
lizibilitatea comenzilor, precum şi suficiente spaţii de
depozitare.
Dacă modelul F3 beneficia de un motor de 1,5 litri de origine
Mitsubishi, inginerii anunţă un motor de concepţie proprie
pentru BYD G3R (unde „concepţie proprie” nu exclude „ne-am
inspirat din motorul japonezilor”…). Motorul are aceeaşi
cilindree, dar puterea e crescută de la 106 CP la 109 CP, în timp
ce consumul mediu scade de la 7,9 litri/100 km la numai 6,5
litri/100 km, conform datelor oficiale.
În China, preţul de pornire al lui BYD G3R va fi de
70.000 yuans – circa 8.000 euro. Ceea ce înseamnă un preţ
foarte atractiv pentru domeniul maşinilor low-cost. Cum BYD
intenţionează să exporte modelele sale şi în Europa, e clar că
acest model BYD G3R se anunţă ca un concurent redutabil pentru
Dacia Sandero (sau corespondentul Renault, în
Rusia).