Să recunoaştem: în afara lui
Aston Martin Rapide, firma britanică
pare să nu mai aibă nimic nou atractiv pentru potenţialii
clienţi. Doar versiuni speciale ale modelelor deja existente, cu
upgrade-uri destinate mai mult cunoscătorilor.
Cu ocazia Salonului Auto Geneva
2011, vom avea ocazia să vedem cel mai
puternic
Aston Martin V8 de serie în acest
moment: V8 Vantage S. Unde particula „S” aduce puţin mai
mult decât am crede faţă de recentul
Aston Martin V8 Vantage N420.
În primul rând, din punct de vedere estetic avem câteva
tuşe de sportivitate suplimentară, pe bază de fibră de
carbon: spoiler frontal cu splitter din carbon, respectiv
un spoiler spate realizat, în mare parte, din acelaşi material,
incluzând un difuzor decent. Specialiştii vor remarca similitudini
cu
modelul de curse GT4.
Dacă ne referim la partea tehnică, puterea motorului
este de 430 CP, cu doar 10 CP mai mult decât modelul de
bază, iar cuplul motor maxim atinge acum valoarea de 490
Nm (cu 20 Nm mai mult decât la versiunea normală). Marea noutate o
reprezintă noua cutie de viteze robotizată cu 7 rapoarte,
Sportshift II, care asigură un timp de schimbare a
treptelor cu 20% mai rapid decât vechea transmisie. În plus, este
mai uşoară cu 24 kg, ceea ce ne duce la o masă totală a lui Aston
Martin V8 Vantage S de 1.600 kg.
A fost modificată şi direcţia, care acum este mult mai
eficientă, iar o bracare completă a roţilor necesită 2,6
rotiri, nu 3, ca înainte. Sistemul de frânare este şi el upgradat,
discurile frână pe faţă având acum un diametru de 380 mm, iar
rezistenţa la fading a fost îmbunătăţită.
Raportul de demultiplicare al punţii a fost micşorat, pentru un
demaraj mai bun, iar suspensiile spate au fost regândite pentru a
asigura roţilor un contact cât mai bun cu solul. Şoferul are acum
la dispoziţie butonul „Sport”, prin apăsarea căruia motorul
„urlă” mai tare, iar timpul de schimbare al treptelor
scade, în timp ce sistemul de control al stabilităţii DSC
a fost setat pentru a asigura un comportament cât mai sportiv.
Se pare că Aston Martin V8 Vantage S va însemna un
surplus de 15.000 euro faţă de versiunea normală, ceea ce
înseamnă mai puţin de 10% din preţul de achiziţie al unui Aston
Martin V8 Vantage. Însă mai multe detalii vom afla cu ocazia
salonului elveţian.