Alfa Romeo Mi.To – Toate informaţiile
Pentru că după succesul înregistrat cu Fiat 500 în ceea ce priveşte aprecierea designului cel puţin, italienii dau acum o nouă lovitură. Şi o să fie o lovitură care va afecta cel mai mult vânzările lui Mini, deoarece spre deosebire de colegul de grup, Mi.To are blazon. Care alături de un design tipic Alfa Romeo, o gamă de motorizări reuşită şi multe inovaţii pentru clasa din care face parte, va produce probabil o mare surpriză în materie de vânzări.
Tot ei ne informează că frânarea este şi ea foarte bună, cu o distanţă de oprire de la 100 de km/h de 34 de metri. Un capitol la care italienii nu au fost campioni la fiabilitate în trecut, este acum unul foarte puternic dezvoltat: electronica. Sistemul Afla DNA asigură controlul asupra motorului, frânelor, direcţiei, suspensiei şi cutie de viteze pentru a imprima un comportament al maşinii diferit în funcţie de trei setări prestabilite: sport, normal şi aderenţă maximă.
Pentru început sunt disponibile trei motorizări, două pe benzină şi una pe motorină. Versiunea de bază va avea un motor de 1,4 litri şi doar 78 de CP. Dar numărul acesta a fost determinat precis, pentru ca maşina trebuia să fie în conformitate cu o nouă lege din Italia. Aceasta limitează accesul şoferilor începători la maşini cu un raport mai mare de 67 CP pe tonă. Astfel, acceleraţia până la 100 de km/h se face în 12,3 secunde iar viteza maximă e limitată la 165 km/h.
Pentru cei care doresc mai mult economie de combustibil, este disponibil şi un motor diesel de 1,6 litri, cu cea mai mare putere din gama sa. Cei 120 CP accelerează maşina până la 100 km/h în 9,9 secunde, asigură o viteză de top de 198 km/h şi un consum mediu de 4,8 litri. De notat însă cuplul maxim record de 320 Nm. Iar în viitor se anunţă şi motorizări mai puternice, care vor fi cuplate precum cele actuale şi la noua cutie de viteze cu ambreiaj dublu.
Mi.To nu va mai aştepta Salonul Auto de la Paris şi va debuta pe piaţa europeană încă din aceasta vară, vânzările urmând a demara din luna iulie.