Alfa Romeo Mi.To a fost un secret bine păzit de italieni şi chiar după prezentarea primelor poze oficiale, informaţiile au fost puţine, reuşind să trezească în acest mod interesul cumpărătorilor. În ciuda acestei abordări, lansarea va avea loc devreme, luna viitoare modelul urmând a ajunge direct în showroomuri, de unde va fi văzut, admirat şi direct cumpărat.
Pentru că după succesul înregistrat cu Fiat 500 în ceea ce priveşte aprecierea designului cel puţin, italienii dau acum o nouă lovitură. Şi o să fie o lovitură care va afecta cel mai mult vânzările lui Mini, deoarece spre deosebire de colegul de grup, Mi.To are blazon. Care alături de un design tipic Alfa Romeo, o gamă de motorizări reuşită şi multe inovaţii pentru clasa din care face parte, va produce probabil o mare surpriză în materie de vânzări.
Despre modul în care arată maşina nu cred ca mai are rost să facem comentarii, vom lăsa pozele de vorbească, dar şi clipurile video. Vă putem spune însă ceea ce în poze nu vedeţi. Maşina are un cx de 0,29, şi graţie platformei tehnice împrumutate de la Grande Punto, are o lungime de 4,06 metri, o înălţime de 1,44 metri şi o lăţime considerabilă de 1,72 metri. Acest lucru se traduce printr-o poziţionare joasă a centrului de greutate, ce împreună cu suspensia semiindependentă pe spate asigură un comportament rutier sportiv. Sau cel puţin aste ne asigură oficialii Alfa Romeo.
Tot ei ne informează că frânarea este şi ea foarte bună, cu o distanţă de oprire de la 100 de km/h de 34 de metri. Un capitol la care italienii nu au fost campioni la fiabilitate în trecut, este acum unul foarte puternic dezvoltat: electronica. Sistemul Afla DNA asigură controlul asupra motorului, frânelor, direcţiei, suspensiei şi cutie de viteze pentru a imprima un comportament al maşinii diferit în funcţie de trei setări prestabilite: sport, normal şi aderenţă maximă.
Un alt sistem inovator este şi cel de control al tracţiunii Q2, ce frânează o roată pentru a simula efectul unui diferenţial cu alunecare limitată. Cel mai interesant este însă DST (Dynamic Steering Torque), ce aplică un cuplu uşor coloanei de direcţie pentru a sugera şoferului manevrele de corectare necesare.
Pentru început sunt disponibile trei motorizări, două pe benzină şi una pe motorină. Versiunea de bază va avea un motor de 1,4 litri şi doar 78 de CP. Dar numărul acesta a fost determinat precis, pentru ca maşina trebuia să fie în conformitate cu o nouă lege din Italia. Aceasta limitează accesul şoferilor începători la maşini cu un raport mai mare de 67 CP pe tonă. Astfel, acceleraţia până la 100 de km/h se face în 12,3 secunde iar viteza maximă e limitată la 165 km/h.
Varianta supraalimentată este însă mult mai atrăgătoare. Cu 155 CP, 8 sec 0-100 km/h şi 215 km/h se anunţa un hit la vânzări, fiind motorizarea cea mai bună pentru a pune în valoarea plăcerea condusului. Aceasta beneficiază şi de un sistem inovator de reglare a admisiei în mod independent pe fiecare cilindru, ce asigură o ameliorare a performanţelor la toate capitolele, ca de exemplu consumul, acolo unde Alfa Romeo declară 6,5 litri la fiecare sută de km parcurşi în regim mixt.
Pentru cei care doresc mai mult economie de combustibil, este disponibil şi un motor diesel de 1,6 litri, cu cea mai mare putere din gama sa. Cei 120 CP accelerează maşina până la 100 km/h în 9,9 secunde, asigură o viteză de top de 198 km/h şi un consum mediu de 4,8 litri. De notat însă cuplul maxim record de 320 Nm. Iar în viitor se anunţă şi motorizări mai puternice, care vor fi cuplate precum cele actuale şi la noua cutie de viteze cu ambreiaj dublu.
Mi.To nu va mai aştepta Salonul Auto de la Paris şi va debuta pe piaţa europeană încă din aceasta vară, vânzările urmând a demara din luna iulie.