Acesta este noul Renault Twingo. Şi are tracţiune pe spate!
Noua organizare a ansamblului motor de care dispune noul Renault Twingo este rezultatul discuţiilor dintre producătorul francez şi Daimler. Nu ai greşi dacă ai spune că noul supermini franţuzesc împarte aceeaşi platformă cu fratele neamţ smart.
Nu este frumos doar pentru că are motor spate. Este chiar frumos!
Din punctul de vedere al designului, Van der Acker declară că sursa principală de inspiraţie a fost prima generaţie Twingo şi ruda sa mai în vârstă Renault 5. Urmând stilul chic de personalizare pe care actualul Clio l-a creat, Twingo a reiterat simbolurile formate de promotorii francezi ai hatchback-ului european şi le-a transpus în viaţa urbană a zilelor noastre, simboluri prefigurate de conceptele Twin’Z şi Twin’Run.
Fiat 500, anyone…?
Iar motorul spate nu aduce doar zâmbete pe feţele celor care deja se gândesc la viitorul RenaultSport, ci şi pe cele ale vieţuitorilor urbani, care se vor bucura de o manevrabilitate sporită şi de un unghi de bracaj mai mare – deci întoarceri mai din scurt. În plus, noul Twingo este 100 de milimetri mai scurt decât versiunea actuală. Şi, pentru prima dată în istoria modelului, vine şi în versiune de caroserie cu cinci uşi.
Motorizările au trei cilindri, unul fiind aspirat (SCe, de 999 cmc şi 70 CP), celălalt turbo (TCe, de 898 cmc şi 90 CP). Performanţele nu sunt o prioritate la fel de mare ca şi interfaţa pe care o oferă maşina pasagerilor, care pot opta între două sisteme infotainment.
Cu R&Go îţi foloseşti propriu smartphone. Vrei mai mult? Există şi R-Link
Prima propunere, R&Go, beneficiază de radio şi de conexiune cu smartphone-ul, putându-se descărca o aplicaţie specială prin care se poate controla sistemul de navigaţie sau internetul. A doua este deja cunoscutul sistem R-Link, de pe Clio, de pe displayul tactil putându-se comanda multe funcţii ale maşinii.
Pentru moment, nu avem date despre preţurile şi data oficială de lansare pe piaţă a noului Renault Twingo, dar acestea vor fi făcute cunoscute publicului imediat după Salonul Auto de la Geneva.
Zboară, puiule, zboară… Sau, fiind vorba de Renault, ar trebui să vorbim de aripile pe care ţi le dă Red Bull?…
Date tehnice preliminare Renault Twingo
Lxlxh: 3,59 m x 1,64 m x 1,55 m
Ampatament: 2,49 m
Rază de bracaj: 4,3 m
Portbagaj: 219 litri