Alexandru Dobai, autoriul primei cărţi româneşti despre istoria BMW, „BMW, Never stand still”
În confruntarea dintre BMW şi Mercedes-Benz, modelele din Seria 3 reprezintă o armă de acelaşi calibru cu surata Bertha. Când spun asta mă gândesc la faptul că Seria 3 reprezintă chintesenţa berlinei sportive. Este ceea ce putem numi un “best-seller” sau dacă vreţi un model situat în centrul galaxiei sale şi în jurul căruia gravitează o mulţime de pretendenţi care ar vrea să-i ia locul. Nu ştiu cum se face, dar de fiecare dată când părea să fie ajunsă din urmă, casa bavareză a găsit resurse noi pentru a propulsa şi mai sus veşnic tânăra Serie 3. BMW a excelat în acest joc încă de la prima generaţie a Seriei 3, reuşind să ne ofere automobilul la volanul căruia, după ce şi-a lăsat familia acasă, amatorul de pilotaj poate gusta din profunzimea plăcerii de a conduce.
Laurentiu Petrache, membru coordonator BMW Club şi realizatorul primei reviste independente dedicate BMW în România, BMW Magazin
În 1998 am avut ocazia să conduc maşina unuia dintre bunii mei prieteni, chitarist al formaţiei Iris (Doru Borobeica). Era un BMW Seria 3, modelul 320i E30 Coupe. Exact ca în posterul de pe interiorul uşii camerei mele, unde „ursuleţul” trona încă din 1991. Îmi plăcea enorm cum se auzea motorul, iar aspectul exterior şi interior mă atrăgea irezistibil. Avea tapiţerie din piele şi geamuri electrice, dar culoarea a fost cea care m-a cucerit pe loc. Un gri-închis ciudat, care ziua părea negru, iar noaptea devenea gri, m-a determinat să îi fac oferta: „O vreau eu!” i-am zis. Răspunsul imediat m-a dezamăgit crunt: „Nu este de vânzare!”. Însă a venit şi continuarea: „Poate doar pentru prieteni… şi poate doar pentru pasionaţi!”. Dupa câteva zile, l-am lăsat pieton pe Doru, care încă mai încerca să mă facă să mă răzgândesc. Ştiu că a regretat ca mi-a dat-o, mi-a spus-o de multe ori. A fost prima mea maşină, cumpărată din banii mei, prima mea dragoste. Cu ea am străbătut drumurile patriei în lung şi-n lat, mi-am cunoscut toată ţara, făcând aproape 100.000 km în doi ani, fără să mă satur de condus.
Acum conduc un E46, însă nu se poate descrie fiorul pe care îl simt când mă apropii de un „ursuleţ”. După aproape 17 ani, la vizionarea filmului Adrenalin, m-am văzut în postura celui care îşi rememorează prima dragoste… Cu toţii am trecut prin aşa ceva, dar, cu siguranţă, foarte putini au simţit asta pentru o… maşină! Seria 3 a stârnit multe pasiuni în sufletul celor care l-au deţinut sau încă îl mai au, dar fără îndoială că a creat dorinţe ascunse şi în inima celor care nu l-au avut.
Acum am un Seria 3 E46, pe care îl am de zece ani şi nu mă îndur să îl dau nimănui. Este maşina în care am investit enorm, şi nu mă refer la aspectul material. A fost cu mine peste tot, în toate momentele frumoase ale vieţii. M-a însoţit când mi s-au născut copiii, la evenimentele cu familia şi în concedii. Este maşina lângă care mi-au crescut copiii. În cei peste 200 000 km parcurşi, E46-le m-a scos cu bine din multe cumpene pe şosea. Am ieşit din zăpezi din care nu se mai pleca decât cu tancul sau ambulanţa, am urcat pe drumuri unde se putea urca doar cu tracţiune integrală, m-a ascultat în toate situaţiile şi nu m-a abandonat niciodată. Dar nici eu nu m-am lăsat mai prejos! Practic, dintr-o maşină de serie, obişnuită, am adus-o încet-încet la nivelul uneia cu aproape toate opţiunile disponibile pentru acest model. Este evident că BMW generează pasiuni puternice, însă pasiunea pentru BMW este una fără limite. Iar ceea ce simt eu pentru maşina mea Seria 3 se numeşte o pasiune incredibilă, o prietenie adevărată, pe viaţă.
Adelin Petrişor, jurnalist
După 3 ani de plimbări cu Seria 3, am constatat că este una dintre maşinile care la destinaţie te fac să-ţi doreşti ca drumul să fi fost mult mai lung şi mai virajat. Mă împac bine cu Seria 3 şi poate pentru că am apărut pe lume fix în acelasi timp, în iulie 1975. Da, ea s-a născut la München, eu la Buzău. Operaţiile estetice ale bavarezilor au facut ca ea să întinerească permanent, chiar şi după 40 de ani, în timp ce eu nu am avut parte nici măcar de un facelift. Una peste alta, la final, cred ca tot eu sunt în avantaj: oricât de frumoasa şi tehnologizată ar fi, eu o conduc pe ea şi nu invers.
Mani Gutau, Urma, muzician
O cheamă Lola, nume de cod Seria 3 E46 Touring şi mi-e dragă de aproape 10 ani. Prin urmare, o scurtă prezentare a anilor petrecuţi împreună, din trei perspective diferite:
Şofer-tătic : mami, buni, cărucior, bicicleta, scaun copil, jucării, cât mai multe jucării. Nu avem probleme de spaţiu, Lola rezistă.
Şofer-muzician : chitări, efecte, stative, sisteme de amplificare şi monitorizare. Nici un motiv de panică, a nu se suna la Getax, nu avem probleme cu formaţia, Lola e la datorie.
Şofer pur şi simplu : trapa deschisă, rezervorul plin şi un drum gol, pe care să iţi pierzi urma, cu o muzică bună în difuzoare. Aventură fără grijă, Lola ştie tot timpul drumul spre casă.”
Horatiu Boeriu, fondator BMW Blog.com
BMW Seria 3 este sarea şi piperul pentru marcă, maşina care îi aduce cei mai mulţi clienţi. Dacă ne uităm la istoria BMW Seria 3, este automobilul care creează o legătură foarte emoţională între posesori şi marcă. Din momentul în care am văzut prima dată un BMW Seria 3, am înţeles că BMW a făcut pachetul complet: de la designul interiorului premium, la exteriorul sportiv şi experienţa dinamică de condus.
Thomas Ebner, românul product manager global BMW Seria 3
Din interior, din poziţia unui angajat BMW, vă pot spune că ştim foarte bine importanţa acestui model pentru marcă, atât din perspectivă istorică, cât şi a succesul vânzărilor de care se bucură BMW Seria 3 la nivel mondial. Cu un debut deja în 1975, putem privi la o tradiţie foarte bogată, cu imaginea unui automobil premium sportiv în prim plan. De-a lungul anilor, toate generaţiile BMW Seriei 3 au demonstrat şi oferit pasiune şi performanţă. Şi asta o ştim de la toţi proprietarii modelelor noastre, ei ne întorc pasiunea.
Razvan Suma, violoncelist
Întotdeauna mi-am dorit să am un BMW. Din liceu, de când am descoperit că există şi alte maşini decât Dacia 1300 sau 1410 sport, pe care îl deţinea tatăl meu, drumul pana la BMW mi se părea enorm, chiar irealizabil. Primele două maşini pe care le-am deţinut ca proprietar au fost Skoda Octavia şi Audi A4. Au fost doar pregătirea visului meu.
Seria 3 Touring a fost primul BMW pe care l-am achiziţionat în momentul în care s-a născut primul nostru copil. Dintr-odată, ai nevoie de mai mult spaţiu în portbagaj pentru toate necesităţile copilului. Am plecat în turnee sau vacanţe pe durata a doi ani de zile, timp în care am parcurs mai mult de 60.000 de km. Mi s-a părut o maşină foarte solidă, cu o cutie de viteze extrem de comodă. Îmbinarea senzaţiei de sport cu caracterul confortabil sau de maşină de familie a fost perfect.
Nono Smen, DJ, ProFM
Până să-l conduc prima dată, tot citeam ce scriau alţii din presă care-l conduseseră pe la teste. Eram deja uşor iritat de siguranţa cu care-i clamau calităţile: direcţie, stabilitate, dinamică, motorizări, feeling… Invidia faţă de ei mi-a generat curiozitatea: „Ia să văd, chiar aşa o fi sau ăştia toţi şi-au vândut sufletul şi s-au înţeles între ei sa fie aroganţi?”
De atunci am încercat câteva versiuni şi am înţeles de ce alţi constructori fac maşini minunate care încearcă să meargă la fel… Nu ştiu dacă e cel mai frumos sau daca e cel mai rezistent. Nu-mi dau seama, dar nici n-am grija asta. Ştiu doar că se conduce şi se „simte” cum ziceau şi „aroganţii” ăia atunci. Şi treaba asta îţi cam „cumpără” sufletelul… Aşa că am cumpărat şi eu unul ca să fim chit.