10 despre noutăţile Dacia şi Renault de la Frankfurt 2015. Când aşteptăm Duster 2 şi noul Megane Sedan

Autor: Adrian Mihălţianu 18 sept. 2015 Prezentări

Grupul Renault-Nissan a venit cu mai multe noutăţi majore la Salonul Auto de la Frankfurt, însă în gama Dacia au lipsit modelele noi. Am primit, în schimb, două noutăţi absolute pentru marca Dacia: transmisia robotizată şi camera video de marşarier. Ce putem reţine cu privire la noutăţile acestui grup pentru viitorul apropiat? Mai multe lucruri interesante…

1. Duster 2 apare cel devreme în 2018, pentru că se vinde foarte bine deocamdată

Renault nu vrea să strice un model care se vinde ca pâinea caldă, aşa că nu ne putem aştepta ca noul Duster 2 să fie pe piaţă mai devreme de 2018. Iată motivul pentru care, la Salonul de la Frankfurt, Renault a adus o nouă ediţie specială, care să continue să împrospăteze prin dotări o maşină deja veche de aproape şase ani (sau „nouă” de aproape şase ani, cum ne spuneau francezii).

2. Viitorul Duster 2 îşi va păstra capacităţile offroad

Scopul e de a îmbunătăţi atât capacităţile rutiere, un punct nevralgic pentru Duster, dar şi cele offroad, care reprezintă atuul major al acestei maşini. Ţinta este de a face aceste îmbunătăţiri fără a mări în vreun fel preţul viitorului Duster. Din acest motiv, nu ne putem aştepta la tehnologii sofisticate pe Duster 2, ci doar la o maşină adusă la zi, dar care păstrează filosofia modelului actual: simplu, solid şi ieftin.

3. Cutia Easy-R e doar începutul. Vom avea cutie automată şi pe Dacia în curând

Transmisia robotizată Easy-R, proaspăt lansată şi fabricată în Spania, ţine de un nou concept: „două pedale accesibile”. Este o cutie complet nouă, pregătită special pentru Dacia, dar pe care o vom putea vedea şi pe alte modele din grup, dedicată în special publicului feminin, care preferă să nu se mai încurce cu ambreiajul.

Măciulia cutiei robotizate de pe Sandero este decentă. Şoferul scapă de nevoia de a schimba treptele de viteză

Se lucrează la o transmisie automată, dar care va fi prezentă pe modelele viitoare – cel mai probabil va fi inaugurată pe viitorul Duster. Nu s-a luat încă o decizie referitoare la dotarea Dusterului actual cu Easy-R, oficialii Dacia aşteptând să vadă reacţia pieţei la noua cutie robotizată.

4. Ecranul sistemului Medianav va fi poziţionat mai sus abia pe generaţiile viitoare

Cei de la Dacia sunt conştienţi de feedback-ul negativ cu privire la poziţionarea excesiv de joasă a ecranului navigaţiei pe actualul Duster (dar şi la Logan), şi au spus că vor avea grijă la acest aspect pentru generaţia viitoare. Nu se poate modifica acum poziţia acestuia din cauză că ar costa foarte mult regândirea consolei centrale.

5. Ţinta la EuroNCAP este de trei stele pentru maşinile Dacia şi cinci pentru Renault

Filosofia Dacia cu privire la siguranţa pasagerilor este simplă: protecţie pasivă foarte bună, similară celei care ar fi obţinut cinci stele acum zece ani, şi protecţie activă suficientă, fără alte sisteme sofisticate, care nu sunt cerute prin lege. Ţinta cu privire la noul sistem de rating EuroNCAP este simplă: trei stele pentru maşinile Dacia şi cinci stele pentru majoritatea maşinilor Renault. Nu se mai pot face comparaţii cu stelele fostului sistem de rating, pe măsură ce noul sistem pune accent tot mai mult pe tehnologiile scumpe de asistenţă a şoferului, care nu vor apărea prea curând pe Dacia (avertizare la părăsirea involuntară a benzii, frânare automată, avertizare de unghi mort şamd).

6. Vor fi şi modele noi, dar orientate spre clienţi individuali, nu spre flote

Dacia nu este o marcă destinată flotelor, circa 85% dintre clienţi fiind persoane fizice. Din acest motiv, Dacia nu se va orienta spre modele cu volume mici de vânzări, precum modelele pick-up sau cele din segmentele tipice flotelor. Oficialii Dacia au negat încă o dată interesul pentru un presupus model Dacia City, de clasă A, mai mic decât actualul Sandero. 

7. Renault Fluence dispare, va fi înlocuit de Renault Megane Sedan

Noul Renault Megane va avea cel puţin patru versiuni de caroserie, dar nu şi coupe sau cabrio. Avem deja caroseria hatch şi versiunea GT. Acestora li se va adăuga rapid un break, precum şi o versiune sedan. Aceasta din urmă va fi practic un Megane IV cu portbagaj, cu toate avantajele care decurg din utilizarea aceleiaşi platforme şi aceloraşi dotări şi va înlocui modelul Renault Fluence în gama Renault.

8. Renault mai are modele noi pe mânecă, desantul se va termina abia în doi ani

Renault mai are câteva modele noi care trebuie lansate în următorii doi ani, aşa că oficialii sunt foarte optimişti cu privire la vânzări. De unde avea cae mai îmbătrânită gamă, Renault va avea foarte curând cea mai tânără gamă de pe piaţă, iar diferenţele între cele două generaţii de maşini sunt foarte mari. 

9. Renault nu e interesat de hibride, ci se concentrează pe electrice 100%

Deşi a anunţat o versiune hibridă diesel-electric pentru noul Megane, ţinta celor de la Renault-Nissan nu este să recupereze terenul pierdut în faţa celor de la Toyota, ci să îi devanseze pe aceştia în domeniul maşinilor electrice, acolo unde au deja două modele de serie care încep să fac volume de vânzări – Zoe şi Kangoo Electric. Zoe nu va primi un facelift prea curând, semn că actualii clienţi sunt mulţumiţi, iar autonomia bateriilor se va dubla, practic, la fiecare patru ani.

Sistemul tipic Renault, prin care proprietarii de Zoe primesc bateria în leasing, le permite acestora să o schimbe atunci când apar baterii cu capacitate sporită, plătind o diferenţă de abonament, similar abonamentelor la telefon. Ne putem aştepta ca o baterie de Zoe să ofere autonomie reală de 500 de kilometri prin 2018, fără o creştere masivă a preţului maşinii.

10. Poziţionarea Renault pentru următorii ani: accent pe sobrietate, simplitate, tehnologie şi sportivitate

Interioarele renunţă la stilul deschis la culoare al precedentelor generaţii şi devin mai sobre; toate elementele de care are nevoie şoferul sunt simplificate la maximum; tehnologia din interiorul maşinii va fi actualizată mai des decât elementele exterioare, iar tehnologiile de asistenţă vor fi alese în funcţie de utilizarea lor efectivă de către posesorii maşinilor; sportivitatea e o carte pe care Renault vrea să joace puternic, astfel încât va avea în continuare modele sport capabile să facă volume de vânzări destul de mari.

În concluzie, o marcă franceză care vrea să nu mai sufere aşa cum a făcut-o în ultimii doi ani, fiind salvată mai ales de către performanţa financiară a Dacia. Judecând după cum arată şi dotări are noul Renault Megane IV, după ce au reuşit să facă cu Talisman şi mai ales cu Espace, eu aş zice că sunt pe drumul cel bun…


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide