Vânzările de maşini noi – performerii din 2008

Autor: Oraan Mărculescu 29 ian. 2009 Opinii

4. HYUNDAI

Coreenii pot fi mulţumiţi – în a doua jumătate a lui 2008 au înregistrat o creştere a vânzărilor de peste 15%, iar în luna decembrie ofertele lor au avut efect, numărul de unităţi vândute fiind mai mare decât media lunară.

Hyundai a reusit vanzari mai bune in decembrie fata de media lunara

Hyundai AccentPrincipalul model care a ajutat Hyundai a fost, bineînţeles, Hyundai Accent, o ofertă bună atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru flotele de firme. Practic, vânzările lui Accent s-au dublat în a doua jumătate a anului – deşi în decembrie au fost vândute doar un sfert din exemplarele vândute în medie lunar.

Altă maşină care a contribuit serios la evoluţia Hyundai este noua maşină de oraş Hyundai i10, cu vânzări susţinute, mai ales în a doua jumătate, cât şi în luna decembrie (de două ori mai multe maşini decât media anuală).

Fratele lui KIA cee’d, Hyundai i30, nu a reuşit o figură la fel de bună ca performerul clasei compacte în România: i30 a suferit un regres de 25% în a doua jumătate a lui 2008, doar luna decembrie consemnând un volum de vânzări optimist (adică mai bun decât media lunară).

Deşi Hyundai rămâne în topul vânzărilor de SUV-uri în România, Tucson şi Santa Fe au suferit un declin în a doua jumătate a lui 2008, iar ofertele de sezon nu au reuşit să remedieze prea mult situaţia nici în decembrie – dacă Tucson s-a vândut relativ ok, Santa Fe a suferit o scădere la doar un sfert din media lunară pe 2008. Trendul SUV-urilor Hyundai pare să fie clar şi în 2009, maşinile coreene fiind deja de ceva vreme pe piaţă.

5. KIA

Coreenii de la KIA se pot lăuda că au avut parte de o creştere de peste 10% în a doua parte a lui 2008, însă totul se datorează celei mai vândute compacte din 2008, şi anume KIA cee’d.

KIA si-a datorat cresterea pe sem II modelului ceed

KIA ceedVânzările acestui model au crescut uşor în a doua parte a anului, însă luna decembrie a consemnat o valore de numai o treime din media lunară, aşa încât în 2009 clienţii vor fi mai greu de convins. Sunt de aşteptat discounturi masive, succesul din 2008 făcând dealerii să strângă stocuri destul de mari.

Prin comparaţie, SUV-ul KIA Sportage, chiar dacă a consemnat o creştere a vânzările în semestrul II, iar în decembrie a avut vânzări decente, contează foarte puţin la evoluţia generală a mărcii.

6. VOLKSWAGEN

Teoretic, vânzările VW au crescut în a doua jumătate a lui 2008. Practic, procentul este foarte mic, de numai 3,4%, deci putem afirma că Volkswagen şi-a păstrat constante vânzările pe parcursul anului trecut.

Volkswagen s-a mentinut aproape constant in cele doua semestre

Volkswagen GolfDupă cum era de aşteptat, cel mai vândut model a fost Volkswagen Golf, care a consemnat o uşoară creştere a vânzărilor în a doua jumătate a anului. Nu este de neglijat faptul că o parte dintre clienţi au aşteptat a doua jumătate a anului penru a comanda noul VW Golf 6, ale cărui vânzări au fost destul de bune în decembrie, cu numai 17,7% mai mici decât media lunară. Din familia Golf face parte şi Jetta, însă acest model a avut o evoluţie descendentă.

Tot o evoluţie descendentă a avut şi citadina Volkswagen Polo, deşi s-a vândut aproape la fel de bine ca Golf. Pe de altă parte, Polo este pe final de carieră şi este "încolţit" şi de fraţii Skoda Fabia sau Seat Ibiza, aşa încât în 2009 vânzările lui Polo vor fi stimulate doar prin discounturi foarte mari.

Volkswagen Passat rămâne una dintre maşinile preferate ale fanilor VW emancipaţi: în a doua jumătate, vânzările berlinei medii germane au crescut cu 50%, iar luna decembrie nu a însemnat un regres prea mare faţă de media lunară. Nici măcar apariţia lui Volkswagen Passat CC nu a afectat percepţia publicului, ba s-ar putea ca în 2009 Passat chiar să îşi consolideze poziţia pe piaţa noastră, având un renume puternic.

SUV-ul Volkswagen Tiguan a fost foarte bine primit de public, vânzările sale înregistrând o uşoară creştere în semestrul II, în timp ce luna decembrie a fost una foarte bună pentru dealeri. În mod ciudat, Tiguan nu a furat prea mulţi clienţi ai lui Touareg, care şi-a continuat vânzările bune, în a doua jumătate a anului chiar cu o creştere de 30% (în condiţiile în care anul acesta VW nu a mai onorat comenzi guvernamentale…).

Dintre toate mărcile cu vânzări foarte importante, Volkswagen se pare că îşi face cele mai mici griji în 2009. Nu ne aşteptăm la superoferte, deoarece brandul german are o notorietate aproape ieşită din comun la noi, iar strategia oficialilor, de a creşte imaginea mărcii, îndreptând-o spre segmentul premium, pare să aibă succes şi la noi.

 

 

Situaţia incertă a domeniului auto, pe fondul crizei economice, va afecta, cu siguranţă, şi aceste mărci, dar evoluţia din 2008 mă face să cred că există şanse mari ca importatorii acestor mărci să treacă mai uşor peste recesiunea pieţei auto româneşti. Probabil cel mai mare minus va veni din partea companiilor pe care aceste mărci se bazau, până acum, pe vânzări de flote.

Dar, după cum vom vedea în episoadele următoare, există alţii care nu o duc aşa de bine. Şi ceilalţi, care o duc mult mai rău…

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide