Unde conducea un şofer cu 140 km/oră în zona de 90, acum vor fi patru. Nu vă simţiti deja mai în siguranţă?
De obicei, într-o societate există diferite tipuri de şoferi.
Sunt cei care încalcă constant legislaţia rutieră, deci modificarea prevederilor legale nu-i afectează, pentru că oricum nu ţin cont de ele.
Sunt cei care nu mişcă în front, pentru care legea e lege. Ei vor reacţiona conform modificărilor.
Partea cea mai mare este compusă din şoferii zonei gri. Cei care mai apasă pedala, dar când o fac o fac cu grijă şi mai mult când au nevoie, nu fără motiv. Aceştia reprezintă cam trei sferturi din total.
În timp ce prima categorie nu ţine oricum cont de radar, iar a doua este mereu cu ochii căscaţi după el, masa gri încearcă să respecte pe cât posibil legislaţia. Măcar dacă-i opreşte poliţia, să fie agentul îngăduitor sau să rişte doar amenda, nu şi permisul.
Ce va aduce presemnalizarea radarelor? Este adevărat că prevenţie, însă nu tipul de prevenţie la cea care ne aşteptam.
Vitezomanii vor rupe drumurile în două, încetinind, desigur, când e semnalizat radarul. Aici raţionamentul din spatele modificării chiar funcţionează. Sunt prevenite nu accidentele, ci amenzile pe care le-ar fi primit categoria de mai sus.
De cei care nu depăşeşeau oricum viteza legală nu are rost să pomenesc.
Modificările devin periculoase în zona gri. Unii dintre aceşti şoferi ar fi vrut s-o calce, însă până acum aveau o reţinere, gândindu-se că radarul poate fi după colţ. Vor scăpa de astfel de apăsări. Radarul va fi semnalizat frumos, cu până la doi kilometri înainte.
Orice şofer îşi doreşte să nu fie amendat, când mai greşeşte. Ca legea să fie mai permisivă. La ce nu se gândeşte nimeni este riscul sporit la vor fi supuşi de fiecare dată cei care pleacă la drum. În loc să ai un şofer din 10 care merge cu 140 în zonă de 90 km/oră, probabil vor fi trei sau patru.
Nu vă simţiţi deja mai în siguranţă?