Timbrul de mediu, această taxă de protecţie penibilă şi exemplu al incompetenţei! Nesimţire sau prostie?

Autor: Oraan Mărculescu 20 feb. 2013 Opinii
Timbrul de mediu, această taxă de protecţie penibilă şi exemplu al incompetenţei! Nesimţire sau prostie?

Aşadar, după o dezbatere publică de ochii lumii privind noul timbru de mediu, pot rezuma noua taxă auto 2013 astfel:

  • Timbrul de mediu nu are nici o legătură cu poluarea

Dacă ar fi aşa, s-ar apela la soluţia unei taxe transparente integrată în preţul combustibililor, deci aplicarea principiului sănătos ”poluatorul plăteşte”. Pe lângă asta, dacă guvernul actual ar avea curajul, în locul timbrului de mediu am vedea aplicat un impozit anual de poluare – doamna ministru, luaţi exemplu de la celelalte ţări din UE, ba chiar n-o să vă blamăm dacă pur şi simplu veţi ”plagia” sistemul lor.

  • Timbrul de mediu vrea să protejeze vânzările şi producţia de maşini noi

Protejarea unei surse de venit pentru PIB e necesară, dar modul în care se face e defectuos – timbrul de mediu nu are alt rol decât ”pumnul în gură” aplicat cumpărătorului de second hand, în stil feudal (ca să nu spun comunist). În plus, se ajunge la victime colaterale, iar implicaţiile pe termen scurt sunt uriaşe, putând chiar accelera declinul pieţei auto.

În plus, de unde teama asta a celor de la Dacia? Noile modele au reale avantaje, iar imaginea mărcii naţionale nu mai e aşa de şifonată, mai ales că interesul vesticilor pentru Dacia ne mai schimbă şi nouă percepţia negativistă. Pe de altă parte, dacă publicul nu are bani de maşini noi, peste posibilităţile lor, credeţi că un timbru de mediu prost gândit îi va forţa să facă rost de finanţare din piatră seacă?

  • Timbrul de mediu afectează mult mai mulţi români

Până acum, taxa auto afecta nişte zeci de mii români care îşi aduceau maşini second hand din afară, deoarece se aplica la prima înmatriculare. Acum, însă, timbrul de mediu afectează nişte sute de mii de oameni care fac tranzacţii cu maşini – culmea, mulţi dintre ei potenţiali clienţi ai maşinilor noi!

Pentru că, doamna ministru, timbrul de mediu e o piedică formidabilă în calea celor care vor să-şi schimbe maşinile uzate pe unele noi sau mai puţin uzate. Din punctul de vedere al dealerilor, sistemul ”buy-back” sau finanţarea prin leasing sunt pur şi simplu dinamitate de timbrul de mediu. Chiar, nu aveţi nici un specialist-artist prin minister care să vă deseneze cum stau aceste lucruri?

  • Timbrul de mediu nu elimină practica înmatriculării maşinilor în Bulgaria

Am o vagă bănuială că nişte minţi luminate (adică lovite de fulgerul incompetenţei…) de prin ministerul pe care îl conduceţi s-au gândit să împuşte mai mulţi iepuri prin timbrul de mediu. Unul dintre ei fiind cel al maşinilor înmatriculate în Bulgaria. Care pentru finanţişti e grav: în loc să plătească impozite mari la bugetul nostru, românii plătesc taxe modice la bulgari.

Credeţi că scăderea valorii timbrului de mediu pentru maşinile nepoluante e o măsură populară? Vă atrag atenţia foarte serios că estimările făcute de aşa-zişii specialişti care au pritocit această inepţie sunt făcute pe genunchi, între un solitaire şi nişte chicoteli pe facebook. Înmatricularea în Bulgaria va rămâne preferată, din cauza costurilor mai mici conexe (asigurări, ITP, etc).

  • Timbrul de mediu este…

Doamna Rovana Plumb, am obosit. Sincer, neuronii mei sunt făcuţi K.O. încercând să identific problemele timbrului de mediu, gândindu-mă la ce era în capul celor care au debitat-o şi făcând eforturi să găsesc soluţii pentru a contracara timbrul de mediu.

Îi las pe cititorii ProMotor să vă atragă atenţia şi asupra altor aspecte, ba chiar să vă înainteze nişte soluţii extrem de pertinente şi logice. Stimaţi cititori, am o singură rugăminte: fără înjurături. Că pe urmă închide doamna ministru pagina şi tot demersul e degeaba.

Deci, spuneţi-i doamnei ministru Rovana Plumb ce soluţii alternative sunt la timbrul de mediu?

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide