Ştiri care NU sunt poante de 1 aprilie
Ne-am amuzat cu miliardarul care a cumpărat Dacia Duster, iar apoi a pus-o la vânzare pe autopro.ro, ne-am distrat cu intrarea Dacia Petrom în Formula 1, am aruncat un ochi şi prin gumele Turbo. Ba ne-am mai şi înscris la spălătoria de lux HARDCORE Car Wash.
Dar, gata, revenim la subiecte serioase.
-
Cel mai recent subiect m-a făcut, totuşi, să râd cam uimit: Rick Wagoner se va ocupa de revitalizarea mărcii Oldsmobile în China. Acelaşi Rick Wagoner care a fost demis de Obama din funcţia de preşedinte al General Motors. Acelaşi Rick Wagoner care a primit drept recompensă la plecare 20 de milioane de dolari americani. Acelaşi Rick Wagoner pe care majoritatea americanilor îl blamează de situaţia aproape falimentară a GM. Deci, acelaşi Rick Wagoner a acceptat propunerea chinezilor. Pun pariu că, nu de puţine ori, acelaşi Rick Wagoner şi-a bătut joc de maşinile chinezeşti nu doar în cercurile lui de prieteni. Însă acum va bate palma cu micii galbeni, care ameninţă să devină în deceniul următor cea mai puternică forţă din peisajul auto mondial. Şi când te gândeşti că mister Wagoner voia atâtea miliarde de la guvernul american pentru GM.
-
Alt subiect bun de 1 aprilie: Honda nu va mai participa la Salonul Auto Frankfurt 2009. Ok, am înţeles că s-a retras din Formula 1, dar neprezentarea la salonul german din toamnă mi se pare cam exagerată. Chiar aşa de rău au fost loviţi japonezii de recesiune? Planurile pentru Europa se leagă foarte mult de piaţa germană, aşa încât am impresia că vor reveni asupra deciziei. Asta dacă nu cumva se preconizează că va fi mult mai gravă criza economică.
-
Revenind în China, trebuie să aduc iar aminte de clona Rolls Royce: Geely GE. O îndrăzneală care, încă, nu a avut un răspuns din partea britanicilor. Sau, mă rog, a bavarezilor. Şi cred că nici nu va avea, deoarece interesele tuturor pe piaţa chineză sunt prea mari. Stau şi mă întreb cum l-aş privi pe primul client de Geely GE din România: cu milă sau cu dezgust?
-
O glumă proastă ar putea părea situaţia vânzărilor de maşini noi în America: este cea de a treia lună consecutivă "pe roşu". Este adevărat, se simte un mic progres faţă de luna februarie, dar, per total, regresul vânzărilor marilor companii auto pe piaţa americană se cifrează între 20% şi 50%. Cele mai mici scăderi le-au înregistrat KIA, Subaru şi Hyundai, cu mai puţin de 5%, ceea ce, în actualele condiţii, a devenit o performanţă…
-
Oare cei de la Financial Time se ţin de glume? Aceştia afirmă că se pun bazele unei mega-alianţe auto în viitorul apropiat: Fiat-Chrylser-Tata-PSA. Despre Fiat şi Chrysler se ştie că au bătut palma, iar grupul PSA are colaborări suficient de strânse cu Fiat pentru a intra în horă. Însă de unde a apărut Tata în ecuaţie? Oare analiştii de la Financial Times consideră marca indiană una viabilă deoarece a reuşit să lanseze Tata Nano? Oricum, preşedintele Fiat, Sergio Marchionne, rămâne ferm convins că supravieţuitorii crizei vor fi doar grupurile auto capabile să producă anual cel puţin 5,5 milioane de maşini. Mă bucur că Dacia are un asemenea succes pe timp de criză. Şi sunt sigur că şi Charlos Ghosn este de aceeaşi părere.
Ca o ultimă glumă de 1 Aprilie: guvernul României a rezolvat problema taxei auto, a autostrăzilor şi a industriei auto în general. Dar e o poantă cam fără sare şi piper.