Iese informaţia despre scandalul Volkswagen în România. Şi zici „Gata, frate!”, s-a urnit sistemul! E cu miniştri şi e la televizor, o sa se întâmple lucruri! Preşedintele Senatului explica într-o emisiune că RAR opreşte vânzarea de maşini noi în cauză. El merge şi mai departe, că e groasă: statul a fost lovit unde-l doare, adică la bani, prin încadrarea greşită la taxa de mediu. A, da, şi românii la sănătate, dar pe asta a uitat-o, că oricum ne poluează alte 1000 de lucruri şi noi uităm repede.
Scriu şi eu autorităţii în domeniu şi aflu din partea RAR că ei nu au nicio treabă cu chestiunea VW. Registrul Auto Român, autoritatea naţională care acordă ITP-ul, verificarea noxelor fiind printre primi paşi luaţi în cadrul Inspecţiei Tehnice Periodice – aviz în baza căruia poţi sau nu să circuli pe drumurile României, nu are nicio treabă. De ce ar avea, e vorba doar de vreo 2% din parcul auto naţional. E problema VW, au venit cu o soluţie aprobată de ţara-mamă, ei se ocupă.
Cum ar fi, în chestiunea VW, RAR merge „pe încredere”. Cum poţi, ştiind ceea ce ştii, să mergi, iar, „pe încredere”? Păi nu „pe încredere” s-a mers şi în cazul acelor 105.000 de maşini?! Iar dacă aveau românii mai mulţi bani poate erau 500.000 sau un milion. Nu zic să le verifice pe toate, dar prin sondaj, o fi atât de greu să verifici 500? Noi merge „pe încredere”, după ce ei au mers „pe burtă”.
Dacă n-o să se întâmple nimic, de ce şi-ar mai pierde timpul vreun proprietar să mearga la rechemare? Din conştienţă civică?
Studiul efectuat de Radboud University spune că Europa a pierdut 44.000 de ani sănătoşi. Poate au exagerat cu 1, 100 sau 10.000 de ani. Poate cu 40.000. Chiar şi aşa, dacă, pentru bani, a furat şi câte-o singură zi din viaţa fiecăruia, grupul VW e de condamnat.
Softul ăla era făcut să detecteze când maşina era testată şi să fumege frumos când era cazul. Dacă nu te duci la rechemare, iar RAR nu verifică ulterior, oricum o să-ţi iasă ITP-ul bine întotdeauna.
În timp ce auzul, vazul şi reacţiile şoferilor se verifica din an în Paşte de mor oameni cu zile că unii nu văd maşinile apropiindu-se din niciun sens, noxele fac parte dintre verificarile obligatorii la 2 ani. Mai puţin când e vreun scandal internaţional, atunci mergem „pe încredere”.
Asta e definiţia RAR, luată chiar de pe site-ul lor: Registrul Auto Român (R.A.R) este organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor ca autoritate competenta în domeniul vehiculelor rutiere, sigurantei rutiere, protectiei mediului înconjurator si asigurarii calitatii.
Asta e autoritatea care n-are nicio treabă cu cel mai mare scandal auto din România.