Reclamele auto
www.buhnici.ro
– informaţie gratis despre lucrurile care
contează
O știu prea bine și constructorii și vânzătorii de mașini, care
scot pe piață o gamă atât de diversificată de modele cu dotări atât
de diverse încât poți ajunge să dai pe o cutiuță pe roți din clasa
mini cât pe o limuzină intermediară. Ei cunosc cel mai bine ce ne
dorim de fapt, adică o extensie a personalității. Calea spre acest
scop este presărată, bineînțeles, cu bune intenții. Totul este
„avantaj client”, „garanția extinsă”, „ofertă specială”,
„edition”.
„Avantaj client”
Îţi dăm un set de opţionale în preţul de bază al modelului care
pot ajunge până la 5.000 de ruble! Mai pe româneşte, maşina nu se
prea vinde şi am mai pus pe ea niscaiva plastic sau piele ecologică
cusută în China ca să îţi luăm ochii. Ţi-am mai făcut upgrade de la
un casetofon cu 8 butoane la unul cu 20 dar care se aude la fel şi
face exact aceleaşi lucruri. Sau poate vrei proiectoare, covoraş
ori scut. Câteva lucruşoare care altfel te-ar fi costat pe tine de
trei ori mai mult decât ne costă pe noi să le punem din fabrică,
iar asta ne permitem să îți luăm ochii cu o sumă frumoasă.
„Garanţia extinsă”
Cei mai curajoşi dau 7 ani. Nimeni nu acordă însă garanţie reală
din bară în bară. Roţile, suspensiile, ambreiajul sau frânele devin
repede consumabile şi nu sunt acoperite de garanţie. Afli că spre
finele perioadei doar tabla mai este încă garantată împotriva
corodării dinspre interior, motorul, cutia de viteze şi planetarele
pentru defecte mecanice. Să te ferească Dumnezeu să îţi găsească o
urmă de lovitură pe sub maşină…
Garanţia extinsă este așadar o metodă altfel ingenioasă de
fidelizare forţată a clientului care vine ca vaca la muls 7 ani la
revizie cu uleiul, filtrele sau plăcuţele, de la producător plus
adaosul de multe ori nesimţit al service-ului. Pentru unii
producători aceasta rămâne oricum singura soluție de a mai rotunji
marja de profit după ce au vândut la un preț mic doar ca să ocupe
cât mai multă piață. O strategie de vânzări care se extinde din
păcate și este coroborată și cu o programare de multe ori aproape
vădit intenționată a defectării unor piese importante. Nu o dată am
auzit despre motoare crăpate la 102.000 km…
„Oferta specială”
Totul e zilele acestea la ofertă specială! Unde mai sunt
vremurile când nu se discuta decât despre prețuri de listă și atât.
Prețurile vin acum din start umflate ca să aibă vânzătorii de unde
tăia spectaculos. Sau poate vă place oferta specială cu 20-30% care
maschează o vânzare de model vechi sau a unei maşini care aşteaptă
pe stoc de un an sau chiar doi, ori urmează să fie schimbată peste
doar câteva săptămâni.
„Edition”
Nu trece sezonul fără ca modelul lansat de abia un an să
primească încă un „prenume”. „Manager”, „Traveller”, „Palladine”
„Winter Edition” şi bineînţeles „Summer edition”… Sună cunoscut?
Adică tot soiul de găselniţe care să atragă atenţia asupra unei
maşini care aşteaptă probabil un facelift şi nu se mai vinde la fel
de bine precum noutăţile. O idee furată de la producătorii de
modele exclusiviste care produc veritabile „ediţii limitate” ca
număr, cum ar fi Bugatti Veyron cu piele Hermes sau Lamborghini
Reventon.
Acum că v-am stârnit, probabil vă trec şi vouă prin minte tot
felul de „gogoşele” cu care dealerii auto ne zăpăcesc banii din
puşculiţă.
Hai să facem schimb de
experienţă!
Adăugaţi-vă comentariile!