Operaţiunea „Porţi Deschise Dacia Duster”
Când cei de la Dacia declanşează o campania de promovare, o
lansare de produs, nu se adresează unui singur conducător auto,
posibil client. Dacia vorbeşte deodată cu milioane de cetăţeni
disciplinaţi. Dacia nu vinde maşini, ci soluţii naţionale. De parcă
suntem cu toţii soldaţi, iar Dacia ne călăuzeşte pe câmpul de luptă
unde va declanşa o ofensivă strategică pe tărâmul necunoscut al
noroiului şi asfaltului ciuruit.
„Operaţiunea” – un cuvânt perimat de publicitatea debitată din
minţile infantile ale unor creativi/multiplicatori de clişee a
ajuns la fel de ieftin precum „savoare”, „incredibil”, „noul” şi mă
duce mai degrabă cu gândul la o plictiseală generalizată cu
lait-motiv. Consilierii de vânzări din reţeaua Dacia sunt chemaţi
la muncă în week-end şi pun pariu că s-au bucurat nevoie mare că
trebuie să îşi toace răbdarea în loc să râgâie după mici şi
bere.
Au însă un motiv. Sunt Porţi Deschise la Dacia. Fix între 15 şi
18 aprilie, numai între orele 9 şi 19. Adică stai, în restul anului
sunt închise? Reprezentanţele Dacia au ajuns de o importanţă
strategică şi istorică atât de însemnate, precum Palatul Cotroceni
pesemne, unde se intră o dată pe an, atunci când vrea şi
locatarul.
Nu râdeţi, similitudinile continuă. Dacia cere la test-drive şi
buletinul, completarea unor formulare, numai controlul anti-tero
lipseşte şi agenţii SPP. Test-drive-ul este în finalul calvarului
cu statul la coada de rigoare o veritabilă onoare. Mai că îţi vine
să îi dai un bacşiş ca să îl îmbunezi ca la doctor pe vânzătorul
plictisit, care îţi atrage atenţia să nu depăşeşti viteza de 20 kmh
în curtea reprezentanţei.
Pentru o tură de 5 minute maximum, le-ai dat datele personale ca
să te mai bombardeze cu nişte oferte când or ajunge din nou în
criză şi le-ai şi mulţumit pentru asta. Ţi-ai făcut poze cu toată
familia lângă utilaj şi apoi îţi iei lista de preţuri trasă la
copiator. De acum poţi pleca bucuros la grătar că ai despre ce
aventuri să povesteşti. Ai călărit
Dacia Duster!
Şi totuşi, vremurile când o Dacie se lua cu pile şi plecăciuni
au trecut de prea multă vreme. Tu ar trebui să ştii de acum că nu
ei îţi fac o favoare când îşi deschid porţile, ci tu le faci una
uriaşă lor oricând intri în showroom. Oricând ai tu chef, chiar şi
cu zece minute înainte de închidere. Ar trebui să te aştepte cu o
cafea şi o vorbă bună, să îţi răspundă şi două ore la întrebări în
timp ce faci un test-drive pe cel puţin zece kilometri în şi prin
afara oraşului.
Până să cumperi maşina asta, dacă întradevăr ţi-o doreşti,
trebuie să ştii că ai dreptul să ştii cu exactitate pe ce dai
banii. Adică trebuie să îţi ofere posibilitatea să testezi o maşină
cu aceeaşi motorizare şi un set complet de dotări, ca să ai un
termen de comparaţie. Nu ar trebui să fii jenat să ceri şi un test
pe teren accidentat, ca să te convingi că filmul de prezentare nu a
fost doar „de show”.
Iar când iei decizia să îţi cheltuieşti economiile sau banii
luaţi cu dobândă de prin bănci, negociază. Nu vor lăsa nici un leu
la început, însă chiar şi preşurile dacă le obţii gratis, tot e
bine.
Şi încă ceva, pont gratis. Vor cere 5.000 de lei avans, deşi
livrarea nu se face mai devreme de o lună sau chiar două. Sper că
nu trebuie să îţi mai spun cum ar trebui să sune dedicaţia
muzicală… Un refren din Paraziţii ar pica perfect.
P.S.
Aştept cu viu interes să îi văd pe cei patru norocoşi (nu cinci,
cum s-a făcut publicitate falsă pe anumite site-uri) care au
potrivit cheia promoţională în contact. I-a văzut cineva?
P.P.S.
Editorialul de faţă nu ia în discuţie calitatea dotărilor
autoturismelor Dacia, fiabilitatea sau preţurile. Este doar opinia
autorului cu privire la strategia de marketing a companiei.