www.buhnici.ro – informaţie gratis despre
lucrurile care contează
Când vine însă vorba despre maşini nu mai am atâta compasiune.
Parcurile de maşini recuperate sunt pline mai ales de SUV-uri.
Multe X5, Touareg, Q7. Autobuze veritabile pentru naveta prin oraş.
Acestea sunt disponibile la preţuri care, acum doi ani, ar fi bătut
la ochi.
În curtea unei firme specializate tocmai în revânzarea mașinilor
recuperate din Otopeni am văzut spre exemplu un Kia Sorento pe
motorină de un an şi jumătate şi 40.000 de km la bord în stare
excelentă, care se dă cu 15.000 de euro plus TVA, negociabil… La
extrema cealaltă de preț, un Audi Q7 4.2 benzină, tunat de ABT,
este oferit la 40.000 de euro, deși a costat acum doi ani 120.000
de euro. Vânzătorul îmi spunea aparte că este a unui nepot de-al
lui Becali care s-a plictisit. Ce să spun, a rămas fixat pe placa
de acum trei ani.
Aşa că vă fac cunoştinţă cu cel mai bun vânzător de maşini pe
care îl cunosc. Îl cheamă Lucian Vişan şi este, printre altele,
director de vânzări Avia Motors şi WeltAuto Pantelimon. I-am cerut
părerea pentru că îi trec „prin mână” sute de maşini recuperate de
la insolvenţi:
„Din păcate, în ultima perioadă, firmele de leasing au recuperat
din ce în ce mai multe bunuri finanţate, printre care, în proporţie
de peste 80%, autoturisme și autocamioane. Evident, finanţatorii
doresc sa scape cat mai repede de aceste bunuri și, dacă se poate,
fără pierderi financiare.
Astfel au apărut noile departamente de „revânzari” în cadrul
firmelor de leasing, care se ocupă strict cu revânzarea acestor
maşini, dar care nici măcar nu au în vedere evaluarea acestora din
punct de vedere tehnic, fără să mai vorbesc de eventuale reparaţii.
Ce nu înţeleg aceştia este că valoarea acestor autoturisme este
mult sub valoarea reală a unui autoturism similar, care la vremea
lui a fost întreţinut și îngrijit de deţinătorul acestuia.
Utilizatorii, în cea mai mare proporţie rău platnici, nici nu se
sinchisesc să îngrijească aceste maşini, să nu mai vorbim de vizita
în service cu acestea. Ba mai mult, o dată cu decizia acestora de a
nu mai achita contravaloarea ratelor de leasing, încep sa
înstrăineze componente de pe autovehicul. În acel moment, maşina
devine o epavă ce încă se mai mişcă pe şosele, cu risc maxim de a
periclita siguranţa în trafic.
Din experienţa noastră, recomandăm „vânătorilor de chilipiruri”,
să evite achiziţionarea unor astfel de maşini, care nu mai
corespund din punct de vedere tehnic. Problemele de ordin tehnic ce
pot apărea după sunt:
Alte probleme, poate mai grave, ce pot apărea sunt cele de ordin
juridic și de revânzare :
Concluzia : ATENŢIE – un preţ mic pentru achiziţia unei
astfel de maşini înseamnă o cheltuiala uriaşă după!”
Asta din partea unui om care se ocupă şi caută să facă profit
din vânzarea maşinilor recuperate. Cu toate acestea, tot el
recunoaşte că există posibilitatea să pui mâna şi pe un chilipir
veritabil. Probabilitatea rămâne totuşi destul de mică. Trebuie să
fii suficient de realist încât să admiţi că un şofer grijuliu este
de cele mai multe ori și suficient de chibzuit încât să nu ajungă
în situaţia de a i se ridica maşina.