Grupul Fiat – planurile pentru 2010-2014 în Europa

Autor: Oraan Mărculescu 22 apr. 2010 Opinii

În urma acestor comparaţii, devine clar că, pe plan
european, grupul Fiat va rămâne în umbra grupului VAG, scorul fiind
net în favoarea germanilor
.

De altfel, este deosebit de greu să cncurezi cu un grup cu
atâtea mărci: Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Lamborghini, Bentley,
Bugatti, Porsche.

Atuurile italienilor rămân modelele de categorie mini şi
cele diametral opuse, din segmentul supersport
– domenii
de unde vor continua să vină profiturile substanţiale ale
companiei. Câştigul principal din alianţa cu americanii îi
reprezintă intrarea în forţă în domeniul SUV şi crossover, unde,
printr-o politică inteligentă de preţuri, italienii ar putea obţine
o cotă de piaţă interesantă, chiar dacă au întârziat destul de
mult.

Şi în domeniul maşinilor de familie italienii s-ar putea să
recupereze terenul, beneficiind acum şi de know-how american.

În rest, planurile pe următorii cinci ani nu conving în ce
priveşte segmentele maşinilor compacte şi berlinelor medii, cele
mai important ca vânzări pe plan european. Oportunitatea
accesului în segmentele premium rămâne cu multe semne de
întrebare
, dominaţia germanilor fiind categorică.

Totuşi, dacă pe pieţele auto europene evoluţia grupului Fiat
este de aşteptat să fie modestă, pe alte pieţe importante, în
special America de Sud, grupul îşi va consolida poziţia şi va
concura serios cu grupul VAG. Intrarea pe piaţa nord-americană este
privită cu mari speranţe, dar lumea analiştilor auto este
circumspectă, italienii nefiind creditaţi cu prea multe şanse.

În planurile pe acest „cincinal”, grupul Fiat s-a referit şi la
operaţiunile din domeniul utilitarelor şi maşinilor de transport,
unde grupul italian este foarte activ – faţă de grupul VAG, care
pune accentul pe producţia de maşini de transport personal. Dar nu
acest aspect ne-a interesat în această comparaţie (deşi e adevărat
că grupul italian obţine profituri serioase din această
direcţie).

În concluzie, noua alianţă Fiat-Chrysler nu se anunţă un jucător
de o importanţă capitală în clasamentul celor mai mari companii
auto din lume, urmând a rămâne undeva în pluton. Obiectivul impus
de Marchionne este de 6 milioane de maşini construite pe an –
condiţia pentru ca un producător să reziste pentru a supravieţui în
noile condiţii economice.

E oare un obiectiv realist, care poate fi atins? Pe plan
mondial, da, Fiat şi Chrysler având, cumulat, suficiente pieţe de
desfacere şi capacităţi de producţie.

Însă alianţa Fiat-Chrysler e clar că va rămâne departe
de grupul VAG în noul deceniu
.

oraan.ro

Pagini: 1 2 3 4 5 6


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide