Monovolume mici şi
compacte
Grupul Fiat este destul de bine reprezentat, pe plan european,
în acest domeniu. Cel mai mic model din aceată categorie este
Fiat Idea, model care va ieşi din producţie în
2012, urmând a fi înlocuit de un monovolum ceva mai mare,
conceput în colaborare cu Chrysler.
Cel mai probabil, va fi aplicată reţeta de la Renault Scenic sau
Ford C-Max, modelul italienilor urmând a beneficia şi el de
două tipuri de caroserie: una pentru 5 locuri şi alta
pentru 7 locuri. Acest model va înlocui, de altfel, şi Fiat
Multipla, care va ieşi din fabricaţie în acest an.
Germanii mizează pe serviciile lui Golf Plus şi
VW Touran, modele care, însă,
sunt mai scumpe, lucru care contează într-o mare măsură în acest
segment familist. Grupul VAG mai mizează cu ineditul Skoda
Roomster, despre care nu se ştie deocamdată dacă va mai avea un
urmaş (fiind, se pare, o propunere prea inedită, la fel cum a fost
cazul lui Fiat Multipla).
Fiat se bazează şi pe modelele derivate din versiunile
utilitare: Fiat Doblo şi
Fiat Fiorino Qubo, în timp ce
Volkswagen oferă alternativa mai ieftină la Touran, Volkswagen Caddy. Iar în următorii ani,
rivalitatea va continua aproximativ la aceleaşi cote în acest
domeniu.
În concluzie, grupul Fiat vs. grupul VAG în acest
segment: 1-1
Monovolume medii şi
mari
Italienii au decis să renunţe la fraţii Fiat Ulysse şi Lancia
Phedra, urmând a beneficia de platforma oferită de americani, prin
modelul Chrysler Voyager. Acesta va fi oferit, cu mici modificări,
şi sub denumire Fiat şi, probabil, Lancia, fiind o propunere foarte
reuşită în acest segment.
Totuşi, grupul VAG a lansat recent fraţii Volkswagen Sharan şi Seat Alhambra, modele redutabile şi cu un
renume deja foarte bun. Va fi greu pentru Fiat să facă faţă ofertei
germane, pretenţiile clienţilor fiind în creştere în acest segment
– dar italienii s-ar putea să găsească formula succesului
printr-o politică de preţuri mai atractivă.
Nici familia de vanuri mari VW Transporter nu este uşor de
concurat, Fiat având în gamă utilitara Scudo, oferită şi într-o
versiune de transport persoane.
În concluzie, grupul Fiat vs. grupul VAG obţine un
scor la limită în acest segment: 1-1