Clasa
compactă
Modelul pe care italienii se bazează în „clasa Golf” (cum este
denumită neoficial) este Fiat Bravo. Un model a cărui carieră va ţine
până în 2013, când va apărea un urmaş sau chiar un model total nou
de clasă compactă.
Faţă de Volkswagen Golf 6, Bravo oferă doar o
singură versiune de caroserie, hatchback în cinci uşi,
fiind clar depăşit atât la vânzări, cât şi ca imagine de rivalul
german. Iar în 2012 va apărea şi noul VW Golf 7, care este
destul de sigur că va eclipsa concurenţa grupului Fiat.
Italienii mai propun, în clasa compactă, şi modelul Lancia Delta, poziţionat oarecum
premium, iar recent a fost lansată şi noua Alfa Romeo Giulietta, în care grupul
italian îşi pune destul de mari speranţe. Totuşi, grupul VAG
contracarează, pe lângă Golf, cu aristocraticul Audi A3, tinerescul
Seat Leon şi spaţioasa Skoda Octavia.
Oricât de optimişti ar fi italienii, în Europa grupul VAG are
mai multe avantaje în clasa compactă.
În concluzie, grupul Fiat vs. grupul VAG în clasa
compactă: 0-1
Clasa
medie
Este un domeniu în care grupul Fiat are o prezenţă relativ
discretă, doar Alfa Romeo 159 fiind
un reprezentant serios. Modelul Fiat Croma nu are succesul scontat, iar Lancia
nu are nici un model în această categorie.
În viitor, se pare că italienii vor renunţa la Croma (care se va
mai produce doar în acest an), pe care o vor înlocui cu un
model conceput în colaborare cu Chrysler. Prevăzut a
apărea în 2012, acest model încă îşi ţine secrete atuurile, dar se
ştie că va împărţi platforma cu noua Alfa Romeo Giulia (urmaşa lui
Alfa Romeo 159) şi cu un model Lancia, al cărei nume rămâne încă o
enigmă.
Însă, la fel ca în cazul clasei compacte, este greu de
crezut că italienii vor putea face faţă noului Passat,
care va apărea cel târziu în 2012. Iar grupul VAG mai plusează şi
cu Skoda Superb, Seat Exeo sau Audi A4. Mai sunt necesare alte
comentarii?
În concluzie, grupul Fiat vs. grupul VAG în clasa
medie: 0-1