Globalizarea auto şi maşinile chinezeşti
În curând se deschid porţile Salonului Auto Beijing 2008, eveniment organizat de… o firmă germană, Messe Munchen. Să nu uităm că, în 2007, Shanghai a fost gazda unor premiere foarte importante: , sau . Nu e de mirare că, până în 20 aprilie, când se va deschide Auto China 2008, internetul este pur şi simplu inundat de ştiri privind noutăţi şi concepte chinezeşti.
Şi toţi au legături mai mult sau mai puţin evidente cu producători auto foarte cunoscuţi, din Europa, America şi Japonia. Din punct de vedere business, China este o mină de aur: la o populaţie de 1,3 miliarde de locuitori, numărul de maşini este mai mic de 50 de milioane. Mai trebuie avut în vedere că în 2007 vânzările de maşini noi în China s-au cifrat la 5,2 milioane de automobile, cu 21% mai mult ca în 2006 – aşa încât este de înţeles de ce marii playeri din industria auto investesc masiv în China.
Recent, pe blogul (o denumire sugestivă, nu?) a apărut o schemă, destul de complexă, a legăturilor care există între constructorii auto de pe mapamond, iar denumirile chinezeşti au o pondere destul de însemnată. Să vedem ce producători cunoscuţi s-au aliat cu chinezii.