Gigi Becali la volanul maşinilor sale
Să începem cu Gigi Becali. Din punct de vedere profesional am
fost binecuvântat pe parcursul anilor cu încrederea şi accesul în
preajma acestui personaj în suficient de multe situaţii ca să pot
spune cu mâna pe inimă că este cu adevărat excentric. Indiferent ce
părere aş avea sau aţi avea despre el, omul face audienţă.
Sinceritatea şi naturaleţea lui frizează normalitatea, iar asta
place românilor. Combinăm aceste atuuri cu banii mulţi şi dărnicia
ca să ne dăm seama că Gigi este unic, iar pentru un reporter o mină
de aur. Simplul fapt că apare, că deschide gura, că se mişcă în
stilul lui caracteristic îţi poate face ştirea.
Nu m-am împăcat însă niciodată cu stilul lui de şofat. Am
încercat de câteva ori să îl urmăresc spre locul unde urma să
filmăm în maşina de serviciu. Şoferii noştri, altfel bine
pregătiţi, renunţă repede să se ţină după el. E imposibil să stai
în spatele Maybach-ului condus cu 120 la oră în oraş şi 220 pe oră
în afara lui. Nu doar viteza este problema.
Maybach-ul devine uneori un veritabil Batmobil, care nu respectă
nici o regulă de circulaţie. Nici linia dublă continuă, nici
semaforul, coloanele ori trecerile la nivel cu calea ferată. Toate
sunt depăşite în mare viteză. Am mers şi în dreapta unor piloţi
profesionişti, cum ar fi Claudiu David ori Valentin Porcişteanu.
Ambii mi-au dat senzaţia că am trăit prea puţin, însă în Maybach
senzaţia se înmulţeşte cu trei şi se întinde pe mai multe
minute.
Imaginaţi-vă pe locul din dreapta spate al limuzinei cu Gigi
Becali la volan, care o catapultează de la 50 până la 150 km/h în
doar câteva secunde. Uzina de jumătate de milion de euro vibrează
uşor şi dintr-o dată orizontul se îngustează. În habitaclul
super-antifonat nu auzi mare lucru, însă îţi dai seama că te
pregăteşti de decolare când pe plafon, în faţa scaunului VIP, acul
vitezometrului se înclină la dreapta.
Încă zece secunde și am ajuns la 220 km/h pe DN1. Trebuie să
crezi ceasul pe cuvânt, pentru că altfel nu simți mare lucru din ce
se întâmplă în afara sufrageriei de pe roți. Bineînțeles că
ceilalți nu pot la fel de repede. Fie că nu au cu ce, fie că nu le
ajung permisele.
Credeți-mă că nu puteți face la volan ce face Gigi Becali. Să
depășești o coloană de zece mașini pe contrasens când vezi că din
față vine cisterna. Acesta da curaj exagerat. Sau poate chiar are
relații acolo sus, deși mă îndoiesc că treaba asta merge pe credit
nelimitat. Cu toate astea, reușește de fiecare dată.
Cum o face? Păi are o mașină de acum simbol naţional. IF 02 BKL
este mai ușor de cunoscut decât vreun B xx WST, grație aparițiilor
nelimitate de la știrile sportive. Oamenii se dau din fața lui fără
să claxoneze ori să înjure. Am rămas uimit cum șoferii bucureșteni,
altfel nervoși peste măsură în astfel de situaţii,s-au oprit la
verde ca să îi facă loc și să îl salute bucuroşi că l-au văzut în
carne şi oase.
Însă nu toți. Așa se explică zgârieturile de jur împrejurul
limuzinei sau ranga necesară la îndreptarea tablei. Ultima
intervenție în service a costat nu mai puțin de 50.000 de euro. Ca
să nu punem la socoteală înțelegerile cu părțile vătămate. Totul se
rezolvă de dragul de a conduce personal Maybach-ul. Cât despre
amenzi, acestea ajung rapid pe numele altora care stau pe bară de
dragul patronului. Oricum, și polițiștii par siderați de fiecare
dată și nu i-am văzut să îi mai ia urma.
Însă reparațiile nesfârșite par să îl fi domolit. Maybach-ul stă
acum în curtea vilei din Pipera. Gigi conduce azi un Mercedes S500,
cu care se împacă atât de bine, încât îl folosește chiar și pentru
deplasarea prin curtea de trei hectare din Beverly Hills-ul
României, Pipera. Prin comparație, este ca și cum aș fi coborât eu
din Mercedesul S Klasse și m-am urcat într-un Smart ca să mă duc
până la ghenă. Glumesc acum. Nu am nici una din cele două. Oricum
Becali pare să iubească mai mult S Klasse-ul pentru care a mers și
la arest după ce și-a pus gărzile pe urma hoților.
Una peste alta, omul are o relație specială cu mașinile
sale.
Deși nu iubește mașinile pe care le conduce, și Ludovic Orban
este un șofer de catastrofă la aceeași scară. Diferența este că el
face praf mașinile statului. Despre el, data viitoare.