În general, cam orice bărbat este pasionat de maşini. Pardon,
pentru că suntem în luna mărţişoarelor, trebuie să rectific: orice
bărbat este pasionat de femei şi maşini. Însă, dacă vorbim de un
salon auto de asemenea anvergură precum Geneva
2010, din 2 martie interesul va cădea pe maşini. Iar
primul salon auto important din Europa promite o avalanşă
de premiere şi noutăţi.
Cu voia dumneavoastră, voi încerca un mic sumar al principalelor
premiere, cu o zi înaintea deschiderii porţilor salonului pentru
presa de specialitate.
Alfa Romeo
Premiera mondială a italienilor se numeşte Alfa Romeo Giulietta, „sorella” mai sexy şi mai
năbădăioasă a lui Fiat Bravo. În rest, pe baza unor modele Alfa
Romeo vom mai avea ocazia să admirăm creaţii ale lui Bertone şi Pininfarina, probabil printre cele mai
atractive concepte ale salonului elveţian.
Audi
Standul germanilor va fi destul de aglomerat: noul Audi A1 va fi prezentat de Justin
Timberlake, Audi RS5 îşi zbârleşte coama la BMW M3, iar
limuzina Audi A8 ne va gâdila orgoliul ecologist cu
versiunea hibrid. Cică vom avea parte şi de un nou concept,
deocamdată învăluit în mister.
BMW
Noua generaţie BMW Seria 5 va străluci în premieră mondială la
un salon auto, alături de versiunea hibrid, deocamdată ca un concept. În
rest, facelifturi discrete pentru BMW X5 şi Seria 3 Coupe şi Cabrio, precum şi mici noutăţi
tehnice pentru X6 sau M3. Nu sunt de neglijat tunerii, cu propuneri
care mai de care mai agresive, bazate pe modelele bavareze.
CItroen
Francezii se trezesc din hibernarea de iarnă cu forţe proaspete.
Conceptul High Rider prefigurează noul model premium DS4,
iar DS3 şi-a tras
haine racing. Şi cică ne mai aşteaptă un concept surpriză.
Dacia
Ne vine să credem sau nu, dar Dacia va fi unul dintre punctele
de atracţie majore ale acestui salon, datorită
SUV-ului low-cost Duster, care promite să devină un mode de
mare succes pe piaţa vestică. Şi nu numai.
Ford
A treia generaţie Ford Focus ne va gratula la Geneva 2010 cu
a treia versiune de caroserie disponibilă: breakul. Cam cea mai
importantă premieră europeană Ford.
Honda
Japonezii vor aduce versiunea pentru Europa a micului hibrid CR-Z, dar şi un concept ciudat,
3R-C, o mixtură între maşini şi scutere.
Hyundai
Coreenii nu ne dau, încă, noua Sonata, dar ameninţă Passat-ul
sau Insignia cu un concept,
i-Flow, care ar trebui să apară ca model de serie în doi ani,
în segmentul berlinelor medii.â
Infiniti
Nu e o premieră super-importantă, dar e o noutate marcantă
pentru japonezi: primul motor diesel oferit de Infiniti. Pentru
început, pe
marele FX şi EX, urmând ca ulterior să ajungă şi pe berlina M,
a cărei variantă cu specificaţii europene o vedem în premieră la
Geneva 2010.
KIA
Coreenii de la KIA nu ne lasă cu buza umflată şi ne propun noua
generaţie a SUV-ului compact
Sportage, într-o uniformă complet nouă.
Lexus
Japonezii aruncă, în sfârşit, în arena europeană rivalul lui BMW
Seria 1 şi Audi A3. Botezat
Lexus CT200h, va fi o compactă premium oferită doar cu
propulsii hibride. Îndrăzneaţă idee pe continentul unde la putere
este dieselul!
Mazda
Noutatea principală a japonezilor este noua generaţie a
monovolumului compact
Mazda5, care până acum a fost o prezenţă cam discretă în
Europa. Alături de acesta se va afla versiunea restilizată a lui
Mazda6.
Mercedes Benz
Punctul central în standul germanilor va fi noul
concept F800 Style, care, ca de obicei, este o vitrină
tehnologică şi de stil – oare prefigurează liniile iminentului
Mercedes CLS sau ale viitoarei Clasa C?
Mini
Maxi-premieră pentru Mini:
micul SUV Countryman, un fel de frate mai mic al lui BMW X1,
dar cu toate caracteristicile familiei Mini.
Mitsubishi
Ca un răspuns la moda downsizing din domeniul SUV-crossover,
Mitsubishi vine cu
propunerea RVR, un fel de Outlander la scară mai mică.
Nissan
Japonezii nu sunt modeşti: noul crossover de clasă mică
Nissan Juke şi noua citadină
Nissa Micra sunt premierele absolute de la Geneva 2010. Un
interes măricel îl reprezintă şi facelifturile aplicate modelelor
Qashqai şi Pahfinder. Din păcate, noul Patrol va lipsi de la
salonul elveţian.
Opel
După ce Insignia şi noul Astra, dar şi scăparea de faliment,
i-au conferit mărcii Opel un loc bun sub lumina reflectoarelor, la
salonul elveţian vom vedea în premieră mondială noua şi inedita
generaţie
Opel Meriva. Alături de care suntem gratulaţi cu un nou
concept,
Flextreme GT-E.
Peugeot
Francezii aparţinând de grupul PSA vin cu două concepte foarte
tari:
SR1 este un exerciţiu meticulos şi foarte realist, în timp ce
Peugeot 5 anunţă noul vârf de gamă al francezilor, cel mai
probabil numit 508.
Porsche
Mare premieră se numeşte
Cayenne, fiind vorba despre a doua generaţie SUV-ului sportiv
german. O maşină cu un exterior mai fluid, dar cu un interior
luxos, preluat de la Panamera. Plus o versiune hibrid, pentru
ecologiştii cu stare. De menţionat şi
911 GT3 Hybrid, dar care nu are legătură cu economicitatea.
Renault
Producătorul francez întâmpină primăvara… la dublu: micul
coupe-cabrio
Renault Wind (bazat pe Twingo), precum şi
CC-ul din familia Megane. S-ar putea să vedem chiar şi
noul Espace, dar încă este doar un zvon.
Seat
Noutăţile spaniolilor se rezumă la
versiunea break a citadinei Ibiza, precum şi la reiterarea
versiunilor Cabrio şi 4×4 ale precedentului Audi A4 sub titulatură
Seat Exeo.
Subaru
Japonezii fideli tracţiunii integrale mai dau lumii un
crossover:
Impreza XV va fi un frate al lui Outback, în domeniul
crossover-elor mici şi compacte. Pe de altă parte, fanii sportului
aşeaptă să vadă
STi-ul preparat de Cosworth.
Toyota
Deocamdată, din direcţia Toyota nu ne aşteaptă premiere de
maximă importanţă:
Auris primeşte un faceift relativ discret, dar şi o vesiune de
propulsie hibridă, iar RAV 4 vine cu un (alt) facelift discret.
Volkswagen
Germanii vor, parcă, să demonstreze că domină piaţa mondială:
noua generaţie a lui Touareg va atrage multe priviri, iar
familiştii vor avea ocazia să vadă în premieră noul
monovolum VW Sharan. Polo va plusa cu două noi variante:
Cross Polo şi sportivul Polo GTI.
Volvo
Noutatea suedezilor o reprezintă noua berlină de clasă medie
Volvo S60, reconcepută de la zero şi care ne va
gratula chiar şi cu versiunea de top S60 R.
Deocamdată, cam acestea sunt principalele noutăţi, în linii
mari. Dar cu siguranţă vom mai avea parte de surprize, începând
chiar din această seară. Aşadar, după ce terminaţi cu mărţişoarele,
florile şi eventualele cadouri, vă aşteptăm pe promotor.ro, băieţi.
Să vedem zilele următoare ce ne mai aduce nou lumea auto, la
Salonul Auto Geneva 2010.