Geneva 2009 – impresii generale
Geneva este unul dintre cele mai importante saloane auto din lume, cu toate că Elveţia are industrie auto aşa cum noi avem industrie aero-spaţială. Dar an de an constructorii se strâng şi ridică vălul de pe noile modele, iar suflarea automobilistică pulsează în ritmuri de ceas elveţian.
Ediţia Geneva 2009 nu a făcut excepţie şi a plouat cu premiere, deşi criza auto a fost în ultima vreme dictonul sectorului economic. Deci pot spune că Geneva 2009 a fost şi este un salon al paradoxurilor şi lista curiozităţilor de-abia începe…
Mulţi ochi au zăbovit asupra lui şi, la finalul primei zilei, când majoritatea vizitatorilor îşi purtau paşii spre ieşire, unde credeţi că blitzurile încă pâlpâiau? La standul Dacia şi în cătarea obiectivelor se afla – aţi ghicit – Dacia Duster.
Fără îndoială, este un concept spectaculos, dar, la o privire atentă, se vede că a fost făcut destul de în grabă şi anumite detalii, cum ar fi butoanele cam grosolane de pe interiorul portierelor, trădează asta. Prin comparaţie, conceptul Hyundai iXonic, cel ce prefaţează viitorul Tucson, deşi mai puţin fascinant, părea mai minuţios lucrat. Este drept, pe acesta îl desparte foarte puţin timp până la ieşirea pe bandă rulantă.
Între maşina de vară a lui James Bond, DBS Volante, şi spectaculosul Aston Martin One-77, acest Lagonda pare ca un câine de stână foarte împopoţonat la o expoziţie de patrupede de companie de talie mică… Deci un model pe care nu aş vrea să îl vâd pe stradă vreodată!
Va fi greu de ales. Renault Megane RS este o alternativă de luat în calcul la VW Scirocco şi arată bestial în auriu, iar Mazda3 MPS este cel mai practic şi tot nu prea radical, fiind un hot hatch atipic, doar în configuraţie cu 5 uşi. Dar parcă micul Hirvonnen din mine ar alege… Ford Focus RS. Care chiar te invită să-ţi înveţi prietena să vorbească din scaunul din dreapta cu "stânga 3, dreapta 2 închide…".
În rest, aţi văzut deja premierele live pe promotor.ro.
Ceea ce nu aţi văzut este atmosfera de salon.