„Fratele” lui Ford B-Max va fi construit în Brazilia

Publicat: 13 04. 2010, 14:42

Cei de la Ford se mişcă repede: peste un an sau maxim doi
vom avea parte de un concurent cu siglă ovală
pentru

Dacia Duster
. Însă această nouă maşină nu va
fi construită în uzina Ford de la Craiova, ci mult mai departe, în
Brazilia.

Acolo este produs, deocamdată, micul SUV Ford Ecosport, model
derivat din Ford Fusion, bazat pe platforma tehnică a precedentei
generaţii Ford Fiesta. Urmaşul lui Ford Ecosport nu are încă un
nume definitiv, dar este clar că va utiliza platforma
tehnică a
noului Ford
Fiesta
.

Ceea ce înseamnă, de fapt, că va împărţi această platformă chiar
cu
modelul Ford B-Max
, care se va produce în curând la uzina Ford
de la Craiova. Despre B-Max ştim oficial că va fi un monovolum de
categorie mică – însă ne întrebăm de ce nu a preferat Ford
să folosească uzina oltenilor pentru un crossover
sau SUV
de mici dimensiuni, acest segment fiind mai prolific.

Ford intenţionează să investească în Brazilia circa 1,8 miliarde
de euro, în perioada 2011-2015, dorind să îşi consolideze poziţia
pe piaţa braziliană, dominată momentan de VW, Fiat şi GM.

Urmaşul lui Ford Ecosport
ar urma să
apară cel mai devreme în 2012
, fiind conceput după
principiile de standardizare ale programului „One Ford”, iniţiat de
Alan Mullay.

Bineînţeles că planurile concernului american presupun nu doar
exportul acestui model, ci şi producerea acestuia în alte părţi ale
lumii. Iar în Europa ar fi mai rentabilă producerea acestuia pe
plan local decât importul din America de Sud.

Şi unde altundeva ar putea fi produs, dacă nu la
fabrica Ford de la Craiova
, din moment ce va împărţi
platforma cu B-Max, deci va putea utiliza liniile de asamblare ale
acestuia
.

Până atunci, însă, nu vorbim de planuri concrete, ci doar de
ipoteze. Totuşi, este clar că acest urmaş al lui Ford
Ecosport este răspunsul celor de la Ford dat lui Dacia
Duster
. Care va avea un avans foarte confortabil pe piaţă
până când crossoverul Ford va ajunge în Europa.

Deocamdată, nu se ştiu mai multe detalii, însă rămâne întrebarea
dacă nu era o alegere mai bună pentru Ford să producă din
start acest model la Craiova
, în locul lui B-Max. Există o
consolare: în cazul în care succesul lui B-Max este sub aşteptări,
fabrica oltenilor poate fi rapid convertită la producţia noului
crossover Ford.

oraan.ro