Lista cu premierele mondiale de la Salonul Auto
Frankfurt 2009 este lungă. Aş spune
chiar uimitor de lungă, dacă ne gândim că traversăm o perioadă de
criză auto. Voi încerca să menţionez, pe scurt, cele mai importante
dintre aceastea.
Voi începe cu top of the top – adică limuzinele de
superlux: Bentley Mulsanne, Bugatti Bordeaux sau Rolls Royce Ghost sunt adevărate palme date
crizei auto, fiind expresia opulenţei şi a nepăsării
milionarilor.
În paralel cu acestea, se vor remarca modele ceva mai
puţin exclusiviste, dar tot din registrul „limuzine de minim suta
de mii de euro”:
Mai vreţi să vorbim de criză? Ce-ar fi să enumerăm
principalele vedete supersport de la Frankfurt
2009?
Aş mai adăuga două exemplare trufaşe din domeniul
supersport: Koenigsegg Trevita vrea să rivalizeze cu
Bugatti Veyron, prezentând la raport o armată de 1.018 CP, iar
canadienii de la HTT Pletore (cine mai sunt şi ăştia?!) vor aduce
un supercar cunoscut sub numele de cod LC 750 – unde 750 vine de la
puterea motorului. Chiar e interesantă criza din perspectiva atâtor
mii de cai putere laolaltă, nu?
Să revenim puţin la
un
pragmatism apropiat de temerile crizei
auto