Frankfurt 2009 – salon de criză?

Autor: Oraan Mărculescu 12 sept. 2009 Opinii
Frankfurt 2009 – salon de criză?

Lista cu premierele mondiale de la Salonul Auto
Frankfurt 2009
este lungă. Aş spune
chiar uimitor de lungă, dacă ne gândim că traversăm o perioadă de
criză auto. Voi încerca să menţionez, pe scurt, cele mai importante
dintre aceastea.

Voi începe cu top of the top – adică limuzinele de
superlux
: Bentley Mulsanne, Bugatti Bordeaux sau Rolls Royce Ghost sunt adevărate palme date
crizei auto, fiind expresia opulenţei şi a nepăsării
milionarilor.

În paralel cu acestea, se vor remarca modele ceva mai
puţin exclusiviste, dar tot din registrul „limuzine de minim suta
de mii de euro”
:

  • Aston Martin Rapide, primul coupe cu patru uşi
    britanic;
  • Porsche Panamera, o limuzină-coupe care deja a
    fost lansată şi pe piaţa noastră;
  • Jaguar XJ, o generaţie complet nouă, care rupe
    tradiţia de până acum a mărcii britanice;
  • noul Audi A8, limuzina din aluminiu care le-a
    încurcat serios socotelile celor de la Mercedes şi BMW;
  • Brabus SV12 R, cea mai puternică limuzină din
    lume, realizată pe baza unui Mercedes S600

Mai vreţi să vorbim de criză? Ce-ar fi să enumerăm
principalele vedete supersport de la Frankfurt
2009
?

Aş mai adăuga două exemplare trufaşe din domeniul
supersport
: Koenigsegg Trevita vrea să rivalizeze cu
Bugatti Veyron, prezentând la raport o armată de 1.018 CP, iar
canadienii de la HTT Pletore (cine mai sunt şi ăştia?!) vor aduce
un supercar cunoscut sub numele de cod LC 750 – unde 750 vine de la
puterea motorului. Chiar e interesantă criza din perspectiva atâtor
mii de cai putere laolaltă, nu?

Să revenim puţin la
un
pragmatism apropiat de temerile crizei
auto

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide