Duster-ul – între glume de 1 aprilie şi promisiuni electorale
Era normal să „ne ia valul” în ziua păcălelilor, aşa încât ne-am
gândit la câteva subiecte care ar pune punctul pe i într-un mod
hazliu.
Nu puteam evita subiectul Dacia Duster – am încercat să vă
păcălim prin nişte
informaţii de ultim moment. Lupta cu firmele care ridică
maşinile parcate neregulamentar este un alt subiect care „ne
doare”, aşa încât ne-am răzbunat făcând haz de necaz chiar cu…
primăria capitalei.
După care ne-am amintit că numele Dacia a contat în motorsport –
în lipsa unor planuri concrete pentru viitor, ne-am folosit de umor
şi de imaginaţia unui user pentru a ne teleporta în
curse de nivel internaţional. Am mai vrut să accentuăm că
trebuie să ne adaptăm la noul curent al maşinilor electrice – de
unde şi gluma cu
motoarele electrice produse la Timişoara.
Glume multe, puţine? Eu aş spune că am reuşit să nu exagerăm,
deşi ideile care ne-au venit au fost poate de 4-5 ori mai multe.
Iar printre acestea s-a numărat şi aceea că guvernul se gândeşte să
înlocuiască flota de maşini Volkswagen Touareg de la consiliile
judeţene cu, aţi ghicit,
maşini Dacia Duster.
Însă acum constat cu surprindere că o idee similară ne este
adusă la cunoştinţă într-un mod foarte serios, de însuşi
preşedintele Traian Băsescu. Mai concret, la ceremonia prin care
preşedintelui ţării i-au fost înmânate cheile
primului exemplar Dacia Duster comercializat în România, domnul
Traian Băsescu a mai declarat: „cred că voi cere o
analiză să înlocuim maşinile de teren din coloana oficială cu
Duster„.
Un lucru pe care nu îl cred viabil.
Preşedintele României
a cumpărat un Logan, din raţiuni populiste, dar şi pentru a da
un avânt vânzărilor Dacia pe plan local. Nu îmi amintesc să fi
văzut maşinile scumpe din dotarea guvernului sau parlamentului
înlocuite de Loganuri, deşi ar fi fost o mişcare dictată de criza
economică.
De ce ar fi altfel situaţia cu Dacia Duster?
Termenul „coloană oficială” presupune, în primul rând,
securitatea preşedintelui şi a celor din jurul lui. Vorbim de
maşini blindate, de maşini puternice, de maşini cu morgă, de maşini
gata oricând să intre în acţiune. Logan sau Duster nu au nici una
dintre aceste caracteristici, deci este improbabil să vedem
afirmaţia preşedintelui materializată vreodată.
Asta în cazul dacă nu se va ajunte, totuşi, la nişte modele
Dacia Duster modificate special pentru cerinţele guvernului sau
aparatului prezidenţial. Dar asta ar însemna motoare mai mari şi
dotări scumpe, lucruri care, cu siguranţă, ar însemna preţuri de
modificare a maşinilor mult prea mari. Remember Loganurile de
poliţie de şapte ori mai scumpe?
Până la urmă, succesul lui Duster nu ţine de faptul că
preşedintele are un Duster sau că SUV-ul românesc ar intra în
componenţa convoaielor oficiale. În vest, situaţia este simplă:
Duster „rupe”. Este SUV-ul pragmatic, ieftin, de criză, care le dă
dureri de cap concurenţilor. În România nu mai trebuie decât să
apară şi impresiile primilor clienţi, care preconizez că vor fi
majoritatea pozitive.
Acestea sunt impresiile care vor contribui decisiv la pasul pe
care mulţi români încă se gândesc dacă să îl facă spre SUV-ul
românesc. Nu faptul că Duster ar putea intra în coloana
oficială.
Din partea mea, coloana oficială poate să fie formată numai din
Cayenne-uri, ca la
preşedintele din Cecenia – dar să ştiu că guvernul şi
parlamentul îşi fac treaba serios, iar România beneficiază de o
creştere economică reală.
Pentru că astfel mult mai mulţi români şi-ar cumpăra
Dacia Duster.