Detaliul care arată cui se adresează, de fapt, noul model electric Dacia Spring
Dacia a lansat primul său model electric, botezat Spring. Anunțul de lansare a adus însă și o surpriză, care marchează o schimbarea de strategie pentru marca românească aflată în portofoliul grupului Renault. Iată cui se adresează, de fapt, noul model electric Dacia Spring.
Trendul electrificării bântuie industria auto deja de cinci ani, în special după ce afacerea Dieselgate a prins Volkswagen cu pantalonii în vine în chestiunea manipulării emisiilor motoarelor diesel. Tot cam de atunci, jurnaliștii și fanii mărcii Dacia întrebau insistent când va oferi Dacia un model electric, sau măcar unul hibrid. Evazive la început, răspunsurile au început să prindă substanță în cursul anului trecut, după ce Renault lansase în China, în 2018, Renault City K-ZE.
Este surprinzător (sau poate că nu) faptul că interesul pentru modelul electric Dacia pare să se fi topit aproape imediat după ce lumea a aflat că acesta va fi o versiune rebranding a lui Renault City K-ZE din China. În plus, noul model va fi produs, alături de fratele cu siglă Renault, tot în China, urmând să fie importat în Europa. Ca și când Renault ar fi anticipat dezamăgirea fanilor Dacia, francezii au reajustat strategia de vânzări a noului model.
Modelele Dacia au fost întotdeauna un succes în zona clienților particulari, cel puțin pe piețele principale din Europa ale mărcii. În mod evident, oficialii mărcii nu se așteaptă ca același lucru să fie valabil și în cazul lui Spring, indiferent cât de accesibil ar fi prețul, încă necomunicat, al noului model. Tocmai de aceea, Dacia a subliniat, încă de la lansare, că primul său model electric se adresează în primul rând companiilor.
Cui se adresează, de fapt, Dacia Spring: Schimbare clară de strategie
Nu întâmplător, exemplarul Dacia Spring adus pe scenă la evenimentul Renault eWays purta brandingul companiei de car sharing Zity, înființată de Renault în 2017. Dacia va oferi o versiune specială a lui Spring, destinată companiilor de car sharing, și care a fost adaptat folosind experiența dobândită cu Zity. ACesta este pre-echipat pentru a permite instalarea unui sistem de geo-localizare sau pentru deschiderea ușilor cu ajutorul unui smartphone.
O altă direcție din zona comercială țintită de Dacia cu Spring este cea a vehiculelor de livrare. Această direcție este cu atât mai surprinzătoare cu cât nimeni nu oferă așa ceva în segment – un crossover electric de 3,73 metri. Pentru a se achita de sarcinile sale, Dacia Spring Cargo este prevăzută cu un spațiu de încărcare în locul banchetei spate. Atât planșeul cât și pasajele roților din spate sunt acoperite cu material plastic, asigurând astfel o suprafață plană, rezistentă la uzură. În părțile laterale ale portbagajului sunt prevăzute patru inele de ancorare. Un grilaj metalic separă locurile din față de compartimentul de transport. Lungimea de încărcare a acestei versiuni specifice este de 1.033 mm, pentru un volum de 800 de litri și o sarcină utilă de 325 kilograme.
Numai timpul va spune dacă strategia mărcii Dacia pentru primul său model electric va fi una de succes. Ce putem vedea noi, în bula noastră, este că interesul pentru Dacia Spring este departe de cel arătat pentru Logan și Sandero, lansate recent. Google este de aceeași părere: Dacia sau Spring nu s-au regăsit în trendurile de căutare ale zilei de 15 octombrie nici în România, nici în Germania și nici măcar în Franța.