Dacia Sandero – doar 3 stele Euro NCAP?
Dacia Sandero face o figură palidă şi la capitolul protecţia pietonilor, obţinând doar o stea, faţă de două pentru Alfa Romeo MiTo şi Ford Ka sau chiar trei pentru Ford Fiesta. În schimb, Dacia Sandero îşi ia revanşa la capitolul siguranţa copiilor, primind patru stele, la fel ca Ford Fiesta, faţă de numai trei Alfa Romeo MiTo şi Ford Ka.
Sunt aceste rezultate de natură să prejudicieze succesul vânzărilor lui Dacia Sandero? Mai ales pe piaţa europeană, unde rezultatele Euro NCAP contează într-o măsură mai mare ca la noi.
Nu cred că e cazul să ne alarmăm.
Dacia Sandero testată acum beneficia, în plus, de centuri de siguranţă cu limitator de tensiune, astfel că punctajul final a fost ceva mai mare: 24 de puncte (12 puncte pentru coliziunea frontală, 12 pentru cea laterală). Deci, oricum, vorbim de o evoluţie faţă de Logan.
În al doilea rând, Dacia Sandero a luat trei stele în condiţiile echipării de bază, relativ limitată pentru a păstra un preţ redus. Modelul echipat cu pachetul de siguranţă suplimentar (care la noi costă 200 euro în plus şi presupune airbaguri laterale şi centuri de siguranţă cu pretensionare) a obţinut 31 de puncte, ceea ce înseamnă, în final, 4 stele Euro NCAP. Ceea ce este un rezultat mai mult decât mulţumitor pentru o maşină ieftină şi spaţioasă ca Sandero.
În al treilea rând, prin prisma preţului, Dacia Sandero este comparabilă cu modele proiectate în jurul anului 2000, cum ar fi precedenta generaţie Ford Fiesta, Renault Clio 2 sau Chevrolet Aveo, maşini care, din punct de vedere al siguranţei, se situează sub nivelul lui Dacia Sandero.
Cel puţin în Europa de Vest (care "înghite" cea mai mare parte a vânzărilor de Dacia Sandero), conducerea Renault s-ar putea să ia măsuri în urma rezultatelor acestor teste şi să asculte recomandările Euro NCAP, de a echipa standard maşina cu pachetul de siguranţă suplimentar, care conţine airbagurile laterale şi centurile de siguranţă cu pretensionare.