Dacia Sandero, cealaltă Dacie
Am identificat, astfel care este reţeta pentru a face un model care să întreacă Dacia Logan ca succes.
Grila pare grefată de pe generaţia a doua Laguna şi folosită pe post de extensor pentru a defini noua identitate de marcă a constructorului de la Mioveni. Spoilerul faţă aduce a Renault Twingo, dar are un desen mai relaxat, renunţându-se la arabescurile ce îi încarcă zâmbetul mezinului familiei.
Părţile laterale par rodul "incestului" dintre Renault Clio II şi Renault Clio III, preluând elemente de la ambele generaţii, dar trebuie să menţionăm că Sandero este mai generos in dimensiuni, fiind atât mai lung, cât şi mai înalt decât verii săi vestici.
Jantele de aliaj nu trebuie să aibă inscripţia Dacia pentru a descoperi sursa de provenienţă, la fel ca şi oglinzile care arată foarte "Logăneşte", dar pe acest model nu par şi nu sunt dimensionate ca pe ruda sa cu portbagaj.
Volanul pare o idee mai suplu şi are un logo Dacia pe post de cavitate. Se pare, totuşi, că designerii habitaclului modelelor Dacia şi-au dat seama de inconvenientele lipsei mânerului şi au amplasat de data asta, câte unul pentru fiecare portieră faţă. În rest, un posesor de Logan va putea opera toate comenzile de pe bord cu ochii închişi, totul fiind amplasat în mod familiar.
Portbagajul este suficient de mare pentru un model cu mai puţine îndatoriri familiale, iar bancheta este fracţionabilă în cazul în care practici căratul legumelor ca sport de weekend – marele plus în materie de modularitate faţă de Logan sedan.
Mixtura de elemente adăugate din cămara Renault nu a creat un produs tocmai original, dar sperăm să fie de bun augur şi produsul în sine să fie unul solid şi atractiv. Pentru că mai avem nevoie de o Dacie, de cealaltă Dacie, pentru a o egala pe prima ca succes, dar a o întrece în popularitate şi capital de simpatie din partea românilor şi nu numai.