Noul model Dacia Sandero va costa în varianta de top 9.500 de euro, un preţ avantajos pentru un vârf de gama ce vrea să ia cu asalt Europa. Secretul unui model nou cu preţuri mici este de a de a face o vizită în magazia proprie şi a realiza un cocktail cu ingrediente proprii.
Am identificat, astfel care este reţeta pentru a face un model care să întreacă Dacia Logan ca succes.
Privită din faţă, noua Dacia Sandero parcă are o "expresie mirată", similară cu cea a cărăuşului francez Renault Kangoo, conferită de farurile cu o formă romboidală . De asemenea, linia uşor abruptă a parbrizului te duce cu gândul tot la modelul cu utillizări comerciale.
Grila pare grefată de pe generaţia a doua Laguna şi folosită pe post de extensor pentru a defini noua identitate de marcă a constructorului de la Mioveni. Spoilerul faţă aduce a Renault Twingo, dar are un desen mai relaxat, renunţându-se la arabescurile ce îi încarcă zâmbetul mezinului familiei.
Părţile laterale par rodul "incestului" dintre Renault Clio II şi Renault Clio III, preluând elemente de la ambele generaţii, dar trebuie să menţionăm că Sandero este mai generos in dimensiuni, fiind atât mai lung, cât şi mai înalt decât verii săi vestici.
Jantele de aliaj nu trebuie să aibă inscripţia Dacia pentru a descoperi sursa de provenienţă, la fel ca şi oglinzile care arată foarte "Logăneşte", dar pe acest model nu par şi nu sunt dimensionate ca pe ruda sa cu portbagaj.
Partea din spate ridică cele mai mari probleme în a identifica genele care formează totul unitar. Pe de o parte, nu poţi să negi că acesta pare a fi desenat de aceiaşi designeri care au lucrat si la ultima generaţie de Renault Clio. Pe de altă parte, este subtil influenţat de ultimele creaţii coreene – în special una a cărei denumire începe cu o literă mică şi continuă cu două cifre.
Interiorul este marca Logan fără îndoială, dar se pare că multe suprafeţe au fost şlefuite, iar butoanele şi comutatoarele au mai trecut o dată prin turnătorie, pentru ca posesorul să nu aibă impresia că tocmai şi-a cumpărat un Logan fără portbagaj.
Volanul pare o idee mai suplu şi are un logo Dacia pe post de cavitate. Se pare, totuşi, că designerii habitaclului modelelor Dacia şi-au dat seama de inconvenientele lipsei mânerului şi au amplasat de data asta, câte unul pentru fiecare portieră faţă. În rest, un posesor de Logan va putea opera toate comenzile de pe bord cu ochii închişi, totul fiind amplasat în mod familiar.
Portbagajul este suficient de mare pentru un model cu mai puţine îndatoriri familiale, iar bancheta este fracţionabilă în cazul în care practici căratul legumelor ca sport de weekend – marele plus în materie de modularitate faţă de Logan sedan.
O mare dilemă rămâne cum au ajuns tocmai la acel desen al siglei? Glumind, putem spune că Dacia a anticipat o creştere a consumului de bere pe cap de român. De fapt, noua siglă ilustrează esenţa modelului Dacia, simplu, dar neconvenţional, fără a exagera cu detalii care să încarce produsul final.
Mixtura de elemente adăugate din cămara Renault nu a creat un produs tocmai original, dar sperăm să fie de bun augur şi produsul în sine să fie unul solid şi atractiv. Pentru că mai avem nevoie de o Dacie, de cealaltă Dacie, pentru a o egala pe prima ca succes, dar a o întrece în popularitate şi capital de simpatie din partea românilor şi nu numai.