Cum este Dacia Duster în realitate

Publicat: 02 03. 2010, 18:56

Din punct de vedere al designului, lucrurile stau ceva mai bine
decât au lăsat să se întrevadă primele imagini.
Dacia Duster
nu este o maşină
frumoasă, dar nici urâtă
. Este acolo, o caroserie cu ceva
mai multă personalitate şi atitudine.

Pe undeva, este normală rezerva în ceea ce priveşte designul
oricărui model Dacia, pentru că nu prea avem puncte de reper în
instoria mărcii. Totul este nou, totul se construieşte. Prin
urmare, va trebui, presupun, să aşteptăm ceva până vom putea vorbi
de o identitate de marcă, de un design Dacia.

Şi, pentru că sunt la Salonul Auto Geneva 2010,
unde informaţii primeşti din mapele de presă…mape care la Dacia
s-au terminat în 30 de secunde, vă povestesc din zvonurile din
salon. Prin urmare sper să iertaţi eventualele derapaje.

Diferenţele
estetice între versiunea Duster de bază şi cea full option sunt
colosale
.
Prima are aerul unei utilitare, jante de tablă, tot ce este bară,
ornament, plastic este negru. Interiorul versiunii de bază, acel

Duster de 10.500 euro
…. hmmmm, sincer… o mare dezamăgire.
Aş fi dorit să fiu mândru de model, dar, din păcate, nu
pot.

O evidentă planşă de bord
inspirată de la Logan-Sandero, dar totul realizat dintr-un plastic
violent…. violent cu orice parte a corpului. Nu e plăcută
atingerea a nimic din habitaclu
. În versiunea de bază nu
este disponibil reglajul pe înălţime a coloanei de direcţie, totul
este atât de monocolor încât trebuie să ghiceşti pe unde sunt
butoanele sistemului audio sau reglajele gurilor de
ventilanţie.

Evident, nu prea găseşti
nimic electric prim maşină, geamuri sau oglinzi… În schimb,
pot spune că este un model spaţios, atât în faţă, cât şi în
spate
. Sunt rare maşinile în care, dacă îmi reglez poziţia
la volan, mai rămâne loc în spatele meu. În Duster chiar am avut
loc pe bancheta spate, şi chiar din belşug.

Revenind pe locurile din
faţă, primul contact cu volanul, pedalierul, schimbătorul lasă un
gust amar. Practic, aceleaşi comenzi din Logan. Aşteptam parcă ceva
mai mult rafinament. Dar, încă o dată, toate acestea sunt valabile
pentru
versiunea de bază. Care, din punctul meu de vedere, nu merită
10.500 euro.

Probabil până acum deja
toată lumea este entuziasmată pe posturile de televiziune de noua
Dacia Duster. Şi este firesc, pentru că toţi au transmis de
lângă
versiunea full option. Aici este cu totul alta
realitatea.

În afara faptului că
exteriorul este al unui SUV modern, praguri (ce-i
drept, de plastic argintiu), oglinzi cromate tot din plastic, bare
faţă-spate în culoarea caroseriei, jante de aliaj… suficiente
accesorii cât să modifice radical imaginea exterioară.

Interiorul mai
câştigă puţin în culoare
, graţie ornamentelor din jurul gurilor de ventilaţie
şi de pe consola centrală. Pe undeva e bine, dar, dacă ar fi avut
pe cineva care să le aducă aminte că plasticul maro care „miroase”
a lemn este uşor de modă veche… Oricum, volan îmbrăcat în piele,
tapiţerie de piele, schimbător îmbrăcat în piele, geamuri şi

oglinzi electrice, volan reglabil, ESP,
selector pentru sistemul de tracţiune integrală.

Parcă eşti în altă
maşină. Full option, am înţeles că maşina ajunge la peste
17.000 euro. Nici atâţia bani nu merită Duster
. În schimb,
versiunea 1.5 dCi de 110 CP 4WD fără opţionale, care ajunge pe la
15.600 euro, merită. Şi asta pentru că propulsorul vine şi cu o
cutie Renault, a cărei timonerie este extrem de precisă şi
plăcută.

Prin urmare,
singurul model
Dacia Duster
corect pare a fi cel de
15.000 euro
. Care este, de departe, un preţ extrem de bun
pentru un SUV din această categorie.

CITEŞTE AICI TOATE
IMPRESIILE DESPRE DACIA DUSTER