Cele mai faine 9 maşini pe care le-am condus în 2013
2013 a fost un an bun. Am avut ocazia să conduc suficiente maşini noi-nouţe, iar unele dintre ele mi-au plăcut mai mult decât altele. E şi normal, nu? Aşadar, am pus laolaltă o scurtă listă cu maşinile care au lăsat cele mai mari amprente în capul şi sufletul meu (dar mai mult în suflet).
Ca să nu existe discuţii, trebuie să spun că această listă nu reprezintă opinia întregii redacţii ProMotor, ci este pur şi simplu o înşiruire alfabetică a preferinţelor personale.
BMW 1M
Chestia asta se conduce (aproape) ca un kart şi, ca bonus, ai parte de aer condiţionat şi un acoperiş deasupra capului
Maşinuţa asta este minunată. Am condus-o pe un circuit de karting din Bucureşti şi trebuie să spun că am rămas profund impresionat de ceea ce ştie să facă. Problema este că 1M-ul nu poate fi echipat cu o cutie de viteze automată, aşa cum e M3-ul, ceea ce înseamnă că un circuit foarte compact devine o adevărată provocare dacă trebuie să mesteci în benzină încontinuu.
Vorba aia: „bolid, frate”
V8 aspirat natural, 420 CP, tracţiune pe spate şi un sunet de care nu o să scap, probabil, niciodată. Dacă mai pun la socoteală şi kilometri întregi de viraje care străbat pădurile patriei (câte au mai rămas), atunci pot să spun cu mâna pe inimă că am avut o zi fabuloasă.
Ca ursul în pădure. Adică acasă la el
O maşină ieftină, confortabilă, cu abilităţi mai mult decât decente în afara drumurilor asfaltate. E adevărat că nu toţi cei care şi-au cumpărat un Duster vor pune la muncă sistemul de tracţiune integrală pe drumuri acoperite cu noroi, dar te simţi bine atunci când ştii că ai putea să ieşi de pe şosea şi să cutreieri drumuri forestiere sau orice altceva ţi-ar putea ieşi în cale.
Cuvântul cheie: zen
Chiar dacă nu excelează la capitolul off-road, iar sistemul infotainment e departe de a fi perfect, noua Honda CR-V îţi oferă, în schimb, o doză foarte mare de confort pe şosea. E silenţioasă în interior, scaunele sunt moi, iar suspensia are grijă de spatele tău, orice ar fi.
Ca un costum făcut de croitorii de pe Savile Row, aşa arată şi se simte minunăţia asta
Felina britanică arată de 100 de ori mai bine decât rivalii săi germani, are un interior care transpiră eleganţă prin toţi porii pielii ce acoperă aproape tot ce te-nconjoară şi se conduce mi-nu-nat.
Jeep Wrangler
Da, este şi un G-Class acolo în spate, dar mie tot Wranglerul mi-a plăcut mai mult
Prin noroaie în care mi-a fost greu să mă ţin pe propriile picioare, Wranglerul a reuşit să înainteze fără prea multe probleme. Americanul ăsta îţi oferă o experienţă extrem de autentică atunci când vine vorba despre off-road, iar asta contează pentru cineva care a condus pe dealuri încă de mic.
Nu este o maşină foarte silenţioasă, iar abţibildul care te avertizează că uşile nu o să te ajute prea mult în cazul unui impact lateral îţi bagă puţin frica-n sân, dar, cu toate acestea, mi-a plăcut la nebunie!
Nu fi nervoasă, maică. Arăţi mai bine decât colegii tăi
O familistă care o să fie pe placul unui tătic cu înclinaţii sportive. Nu are cel mai mare portbagaj din segment, dar compensează cu o ţinută de drum exemplară şi un design aparte.
Baby-CLS sau maxi-A-Class. Spune-i cum vrei, pentru mine rămâne prinţul clasei compacte
E scump, nu prea încapi pe bancheta din spate şi i se spune coupe, deşi are patru uşi. Dar, chiar şi aşa, noul CLA este o maşină cu un şasiu foarte bine echilibrat şi, în plus, arată excelent.
Renault Megane RS
Toate-s faine în felul lor, dar cea din mijloc e singura care mi-a căzut cu tronc
Un hatchback cu 265 CP care o să-ţi pună un zâmbet imens pe buze în fiecare zi. Dacă vrei experienţa totală, poţi să alegi şi pachetul Cup, dar s-ar putea să te cam doară spatele la sfârşitul fiecărei zile.
Vouă ce maşini v-au plăcut cel mai mult în 2013?