Ce văd şoferii care traversează Pasajul Basarab
This browser does not support the video element.
Deşi aş vrea să spun foarte multe lucruri despre acest pasaj,
momentan am să abţin deoarece consider că traficul creat şi haosul
din jurul său vor vorbi de la sine. În plus,
editorialul lui Oraan deja explică foarte bine situaţia din
zonă.
Vorbind strict despre pasaj, prima impresie este că este prea
îngust deşi el este cel mail at din Europa. Problema este că
bulevardele pe care le traversează nu sunt cele mai late şi astfel
el nu se putea extinde mai mult. Vă veţi simţi stânjeniţi de
intrările şi ieşirile de pe pasaj pentru Giuleşti respectiv
Carrefour Orhideea. Sunt prea înguste şi prea scurte. La fel,
pasajul se îngustează prea mult la coborârea pe Titulescu iar cei
care vin prin dreapta lui nu sunt atenţi la semnul „Cedează
trecerea”. Cei care coboară podul au prioritate la mersul înainte
sau dreapta către strada Cuza. Dar, atenţie, cei care vin din
dreapta frânează foarte rar.
Din păcate, pe pasaj asfaltul nu este turnat perfect. Veţi vedea
asta pe filmarea noastră când camera se mişcă deşi asfaltul pare
perfect. Aceeaşi problemă este mai mare pe bulevardul care continua
coborârea podului spre intersecţia Leu/ Cotroceni. Aici nu a fost
turnat asfalt de ani de zile. Nici măcar plombe nu există pentru
gropile actuale. Ruşine. Bulevardul se opreşte direct în Palatul
Cotroceni şi doar pe pod există o placă – „Început de Traian
Băsescu, terminat de Sorin Oprescu”. Hilar. Ce legătura are asta?!
Cine credeţi că se opreşte să vadă plăcuţa? Accesul pietonilor pe
pod este interzis.
Revenind la pasaj, un alt lucru problematic este forma. Sper să
monteze radare fixe pe el pentru că vitezomanii pot crea dezastre.
Nu cred că jumătate din pod este drept. Drumul şerpuieşte şi în
dreptul intrărilor şi ieşirilor se creează un mic haos. Tot legat
de calitatea drumului, pasajul este construit din mai multe module.
La îmbinări trecerea nu este deloc lină peste elementele de fier/
metal. Acest lucru se simte în maşină şi este enervant. Pe podul
Grant această problemă nu este atât de evidentă. Am cronometrat
totuşi cât timp îţi trebuie pentru a traversa Pasajul Basarab. Cu
60 km/h, chiar şi cu trafic important creat de momentul inaugurării
ai nevoie de doar aproximativ un minut jumătate pentru a ajunge din
Titulescu la Cotroceni. Fără pod, în condiţii de trafic de
duminică, pe drumurile vechi, via Gara de Nord, timpul este de
aproape zece ori mai mare. Să vedem însă care vor fi timpii în
momentele de trafic maxim.
Din zona pasajului, dinspre Titulescu, prima impresie este
dezolantă. Titulescu este blocat încă din această dimineaţă
deoarece nu poate susţine atât de mult trafic care vine de pe pod.
Rămâne de văzut cum se vor învăţa şoferii cu noua infrastructură şi
ne vom putea pronunţa abia în toamnă când toţi revin din concedii
şi încep şcolile dacă Pasajul Basarab fluidizează sau îngreunează
traficul în Bucureşti.