Ce maşină hibridă va primi Ponta de la SPP?

Autor: Oraan Mărculescu 21 mai 2012 Opinii

Infiniti M35Hybrid – este prima maşină hibrid a celor de la Infiniti şi şi-a adjudecat recent recordul pentru maşina hibrid cu cel mai bun demaraj. Are un V6 combinat cu un motor electric, puterea totală fiind de 364 CP şi asigurându-i maşinii un demaraj 0-100 km/h în doar 5,5 secunde.

Infiniti M35h

Consumul e decent, de 7,0 litri/100 km, iar luxul interior e pentru demnitarii de rang înalt, preţul de pornire fiind de circa 60.000 euro. Nu ştiu cam cât mai costă transformarea în maşină blindată, dar nu cred că ajunge la mai mult de 100.000 euro în final.

Volkswagen Touareg Hybrid – e o alternativă mult mai ieftină la Porsche Cayenne, având aceeaşi platformă tehnică şi acelaşi sistem de propulsie. Prin urmare, şi performanţele dinamice şi de consum sunt cam la acelaşi nivel, dar interiorul e mai sobru şi nu aşa opulent. Prin urmare, Touareg Hybrid e cam cu 20.000 euro mai ieftin decât Cayenne-ul cu aceeaşi propulsie, pornind de la circa 70.000 euro.

Citroen DS5 Hybrid4 – n-o fi ea o limuzină prezidenţială, dar uite că a fost folosită de noul preşedinte al Franţei, „musiu” Hollande. Arată sofisticat, are un interior SF, iar sistemul de propulsie hibrid constă dintr-un diesel HDI de 2,0 litri şi un motor electric de 37 CP, plasat pe puntea spate. Puterea maximă pe care se bazează DS5 este de numai 200 CP, demarajul fiind de 8,6 secunde, deci e rachetă doar dacă vă urmăresc hoarde de cetăţeni răsculaţi.

În schimb, papă atât de puţin (4,1 litri/100 km şi doar 107 g/km), încât petroliştii probabil vor angaja un asasin plătit… Bugetul vă va mulţumi, deoarece maşina porneşte de la vreo 36.000 euro, nu ştiu dacă cei de la SPP vor găsi o firmă care să transforme maşina. Poate v-o vinde Hollande pe-a lui…

Peugeot 508 RXH – nu ştiu dacă veţi fi considerat excentric sau proletar într-un astfel de break-crossover, dar e o maşină bună să vă faceţi treburile de prim-ministru prin România. Adoptă un sistem de propulsie similar cu Citroen DS5: motor diesel plus un motor electric pe puntea spate, puterea totală fiind de 200 CP.

E o maşină rapidă la limită, cu un demaraj de 8,8 secunde, dar consumă foarte puţin: doar 4,1 litri/100 km şi emisii CO2 de 107 g/km. Are un preţ de bază de 45.000 euro, deci, dacă e să se ocupe SPP-ul de blindaj, cred că rămânem sub bariera de 100.000 euro. Şi cu un break fără imagine premium aveţi şansa să treceţi aproape invizibil pe oriunde.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide