În urma testului comparativ cu VW Golf 6, realizat în exclusivitate de ProMotor, am tras o concluzie referitor la VW Golf 6 – nu este un model nou, ci este un facelift foarte reuşit. Totuşi, "găselniţa" cu "noul Golf" a propulsat modelul german între nominalizaţi, iar de acolo nu a mai fost decât un pas până la masa favoriţilor.
Ghiciţi cine au fost cei mai mari fani ai lui VW Golf 6 dintre cei 59 de jurnalişti care au votat: deloc surprinzător, nemţii. Este adevărat, singura notă 10 a primit-o din partea unui britanic (probabil influenţat de faptul că perlele industriei auto britanice au căzut pe mâna teutonilor…), însă patru din cei şase jurnalişti germani i-au acordat nota 8, la fel ca jurnalistul din Turcia, note care au contribuit din plin la un avans consistent în faţa lui Citroen C5, clasat pe locul 4 cu 198 de puncte faţă de 223 puncte Golf 6.
Prin comparaţie, Opel Insignia a primit două note 10 (una din Danemarca, alta din Suedia), iar Ford Fiesta chiar 3 note 10 (una din Suedia şi două din Marea Britanie!). Germanii au fost foarte zgârciţi cu aceste două modele, fiind evidentă încercarea de a plasa cât mai bine Golful.
Practic putem vorbi de o premieră în cadrul "Car of the Year" – este pentru prima dată când pe podium ajunge un facelift! Chiar dacă vorbim de un upgrade serios, prezenţa lui Golf 6 pe poziţia a treia îi va face pe mulţi să adopte ipoteza că, din raţiuni de promovare, "Car of the Year" a făcut un compromis discutabil. Oare cât a "investit" VW în obţinerea acestui rezultat? Rezultat foarte important pentru imaginea constructorului din Wolfsburg, deoarece fiecare generaţie a lui Golf a făcut figuraţie pe podiumul "Car of the Year":
Situaţia este cu atât mai delicată pentru VW, cu cât totalul de prezenţe pe podiumul "Car of the Year" este sub Ford şi Opel, principalii rivali pe piaţa germană în domeniul maşinilor de buget. Interesant, 7 din cei 59 de jurnalişti i-au acordat lui Golf 6… zero puncte (de reţinut că toţi cei trei jurnalişti suedezi au acordat zero puncte modelului german!).
Dar Golf 6 măcar s-a situat pe podium, faţă de principalul rival francez, care putem spune că a fost dezamăgirea acestei ediţii.