Noua Skoda Octavia devinde cel mai atractiv model al cehilor. Cireașa de pe tort: versiunea pe CNG
Octavia este cel mai cunoscut model al mărcii Skoda, iar pentru împlinirea a 60 de ani de la începerea producției, cehii introduc cea mai recentă ediție a bestseller-ului său. Cea de-a patra generație a modelului Skoda Octavia a crescut ca mărime, fiind astfel mai lungă și mai lată decât predecesoarul său. Noul concept interior combină funcționalitatea cu materiale de înaltă calitate și caracteristici inteligente. De asemenea, există mai multe soluții noi de conectivitate și sisteme de asistență.
În partea din față există faruri mai înguste precum și lămpil spate care folosesc tehnologia LED modernă. În versiunea de vârf, Octavia este echipată cu full LED Matrix. Acest sistem inovator generează un fascicul luminos pe mai multe segmente care sunt controlate individual. Astfel, fasciculul poate fi folosit în orice moment, fără să orbească alți participanți la trafic.
Skoda Octavia oferă mai mult spațiu la interior
În noua Skoda Octavia spațiul este și mai generos ca până acum. Pasagerii din spate se bucură de un plus de 78 de mm. Capacitatea portbagajului, care este cel mai mare din segment, a crescut la 640 l pentru varianta combi și la 600 l pentru hatchback. Designerii Skoda au renovat complet interiorul modelului Octavia. Noul volan are doar două spițe și oferă o bordură cromată; în varianta multifuncțională, pot fi îndeplinite 14 funcții diferite prin intermediul apăsărilor și butoanelor noi, acoperite cu un finisaj cromat.
Consola centrală, forma ușilor și tabloul de bord au fost reproiectate și ele. Dispunând de un aranjament modular, pe mai multe niveluri, tabloul de bord imită oarecum forma grilei. Pentru prima dată sunt disponibile scaune ergonomice, foarte confortabile pentru spate. Pe lângă faptul că sunt încălzite, acestea oferă și funcții de masaj și nventilație. Scaunele sunt acoperite cu o țesătură ThermoFlux care permite pielii să respire. O altă caracteristică opțională în noul OCTAVIA este aerul condiționat climatronic cu trei zone. Când este echipat cu sistemul de acces fără cheie KESSY, oricare dintre uși poate fi deschisă prima.
Noua Octavia este prima Skoda care utilizează tehnologia shift-by-wire pentru transmisia DSG. Selectorul nu mai este conectat la cutia de viteze. Schimbările de trepte sunt controlate electronic. În locul levierului există cu un mic comutator pentru selectarea modurilor de acționare – R, N și D / S – precum și un buton pentru modul de parcare, P.
Noua Skoda Octavia este dotată cu motoare TDI și TSI de ultimă generație, cu eficiență crescută, datorită aerodinamicii îmbunătățite semnificativ, consumului redus de combustibil și emisiilor poluante.
Noua Skoda Octavia vine cu o gamă generoasă de motoare
Pe lângă motoarele diesel și pe benzină, există și o variantă deosebit de ecologică pe CNG, variante hibride plug-in și, pentru prima dată la Skoda, motoare cu tehnologie hibridă ușoară (mild-hibrid).
Când este conectat la transmisia DSG cu 7 trepte, motorul în trei clindri 1.0 litri de 110 CP, sau unitatea cu patru cilindri 1,5 TSI cu 150 CP folosesc un motor electric de pornire conectat la o baterie de 48 V. Ambele motoare sunt disponibile și în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Brandul ceh oferă acum noua Octavia cu un motor pe benzină de 1,4 TSI cu două variante de putere diferite: 150 kW (204 CP), o altă versiune cu 180 kW (245 CP). Ambele vor veni cu un DSG cu 6 trepte.
Un număr de trei motoare diesel noi asigură puteri de la 85 KW (115 CP) la 147 kW (200 CP). TDI-urile au fiecare o capacitate de 2,0 litri și provin din generația recent dezvoltată de motoare EVO, care au mult cuplu, sunt eficiente și deosebit de curate. Pe lângă un filtru de particule diesel, motoarele sunt echipate cu o nouă metodă de eliminare a gazelor de eșapament.
Variantele cu 110 kW (150 CP) și 147 kW (200 CP) sunt disponibile cu tracțiune integrală ca opțiune.
G-TEC: varianta CNG
Skoda oferă, de asemenea, a patra generație Octavia cu motor G-TEC, care funcționează cu CNG, deosebit de ecologic. Motorul 1,5 TSI care oferă 96 kW (130 CP) este proiectat să funcționeze pe CNG. Capacitatea totală a celor trei rezervoare CNG este de 17,7 kg. Dacă este necesar, mașina poate folosi și rezervorul său de 9 litri.